View Single Post
Jeg tror du misforstår meg litt, eller at jeg ordlegger meg dårlig, jeg mener langt ifra at alle som prøver heroin ender opp med å gå gatelangs, jeg sier at, ja det er det jeg baserer min tankegang rundt heroin på. Og ja, jeg vet også at det er folk som raver rundt i norges mange gater som er rusa på langt mer enn heroin (f.eks alkohol), det som er poenget mitt, er at jeg ikke kan forstå hvorfor folk velger å prøve heroin (da spesielt mer enn en gang) når sjangsene for avgengihet er så store. Jeg vet også at man kan bli avhengi av alkohol, men man skal som regel drikke store mengder hyppig, før man blir avhengi. Men jeg sier på ingen måte at det er bedre å misbruke noen form for annet rusmiddel enn heroin, men for meg så er det uforståelig at folk vil prøve det, på samme måten som hvorfor folk velger å dra striper med amfetamin fra fredag til søndag hver helg, eller andre rusmidler som kan være veldig skadelige.

Forøvrig, jeg vet godt at man ikke må sette et skudd med heroin, men at du begynner å dra opp tobakk i denne sammenhengen er vel litt drøyt? Ja, jeg er vel vitende om farene og spillet til produsentene rundt tobakk, men å bruke tobakk som et argument for å "forsvare" heroin (eller i det minste snakke for) blir uansett for dumt, du vet sikkert like godt som meg at om du bruker heroin hver dag i 6 mnd, kontra tobakk hver dag i 6 mnd, så vil du ha tatt mer skade av heroin. Den diskusjonen her er egentlig over for min del, det var på ingen måte meningen å kritisere noen velger å prøve enten det ene eller andre, men jeg kommer aldri til å forstå hvorfor noen vil prøve heroin selv, da jeg aldri noen gang har hatt lyst til å prøve heroin, selvom jeg har hatt lyst til, og har prøvd mye andre rusmidler, så har heroin alltid vært et stort nei for meg..