View Single Post
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Sitat av LP88 Vis innlegg
Jeg må bare spørre, hva i all verden er det som får folk til å ville prøve heroin, sånn utover at man er nysgjerrig på det?
For min del er heroin så j*vlig skittent og lavmål som man får det, spesielt å sette et skudd i blodåra, for et skittent stoff...
Vis hele sitatet...
Hei, Ola Nordmann. Er du klar over at heroin blir brukt som smertestillende middel i f.eks Storbritannia? Da ved sterke, akutte eller kronisk smerte. Gjerne ved langtkommen kreft og annen palliativ behandling . I andre land er det mer vanlig å benytte morfin eller andre sterke opioider i nødvendige situasjoner som dette. Prøv å si til disse at diamorfin er "skittent" og "lavmål". De farmakologiske egenskapene er faktisk svært nyttig og fascinerende. Til kontrollert, medisinsk bruk er det jo et vidunder. Problemet er snarere det illegale markedet for heroin som enormt på verdensbasis. Alle vil ha en bit av kaken, substansen blir kuttet med alskens guffe som ikke hører hjemme noe sted i kroppen og det er få som bryr seg om hvilke hender stoffet havner i. Eller konsekvensene det vil ha for dette individet. Feilinformasjon om stoffet er også noe jeg mener er med på å skape forvirring og motvirke den egentlige hensikten.
Ikke før i 1914 ble Heroin forbudt ved lov i USA (kjemisk fremstilt i 1874). Etter hvert fikk kun få spesialist-klinikker og utvalgte leger skrive ut heroin. Hvis vi hopper litt tilbake i tid tror jeg nok du ville merket at holdningene har endret seg drastisk med årene. Jeg mener, Cannabis ble faktisk solgt lovlig på Apoteker i Norge. Jeg personlig velger å se bort ifra holdninger brukergruppen i samfunnet har for å ikke måtte se verden gjennom firkantede briller. Hvorfor ankre seg slik når man kan dra til sjøs på nye eventyr, utforske andre land og utvide horisonten? Se på helheten. Det blir hva du gjør det til.

Alkohol er en annen djevel som lovlig blir solgt på polet eller rema tusen. Ta en titt på statistikken der, du. Jeg forsvarer ikke heroin. Jeg bare sider ay alt har sin side.