View Single Post
skytouch's Avatar
Trådstarter
178
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Jeg synes den var morsom og kreativ.
Når det er anonymt og ingen vet hvem som står bak det synes jeg det bare er kult. Det gir jo oppmerksomhet / PR som andre nevner her. All PR er god PR. Dette svekker ikke noe som helst, annet enn Hennes og Mauritz sitt allerede skjøre image. Trenger ikke ta det så jævlig høytidelig.
Vis hele sitatet...
Plagiat er sjeldent morsomt eller kreativt. Det har såpass mange negative assosiasjoner rundt seg. All PR er IKKE god PR. Om man har et produkt som man skal selge så kan det være godt å få eksponering, men når det kommer til et såpass sårt tema som narkotika så vil negativ PR slå ut mye kraftigere i en negativ retning. Folk vil bygge sine negative meninger opp enda sterkere.

HM er et av verdens største brands, de har en enorm oppslutning blant den generelle befolkningen. Det å gå opp mot merket på denne måten vil ikke oppnå noen positiv reaksjon. Det tvinger HM til å fastslå sin posisjon mot narkotika, på en svært offentlig måte.

Det handler ikke om å ta ting høytidelig, men å være bevisst på at ting som dette slår ut negativt for langt flere enn seg selv. Å se plakater som dette er som et slag i ansikt og minner meg på alt som er negativt med cannabiskulturen.