View Single Post
Punktert rusreform vedtas i dag
-En enorm skuffelse


I tillegg vil Stortinget innføre en såkalt «barmhjertig samaritan»-regel, nemlig at den som tilkaller hjelp i en akutt krisesituasjon, som overdose, ikke selv skal risikere å bli straffeforfulgt for bruk og besittelse av mindre mengder narkotika.
Vis hele sitatet...
Åj, skal vi slutte å straffe folk som en konsekvens av at de redder et liv, jøss! Også vi som lærte på skolen at hele Norge generelt var et foregangsland og greier...

Har selv redda et liv ved å ha kontinuerlig kontakt med nødnummer da jeg ante ugler i mosen(speedhue med lungebetennelse, som ikke møtte etter avtale, faktisk bare fisketur-avtale), tenk om jeg hadde vært til stede da, og i tillegg vært fjern? Da har du valget om å bli straffet for å etterlate noen i hjelpeløs tilstand, eller å bli straffet for bønne, jeg ville glatt valgt nr 2. Men...

HVA FAEN?

Stortinget ber også regjeringen sørge for at samfunnets reaksjoner i forbindelse med rusbruk er «forholdsmessige og kan knyttes til selve bruken».

Dette gjelder særlig praksisen med å frata rusbrukere førerkortet, også når det ikke er noen sammenheng mellom rusbruk og bilkjøring.
Vis hele sitatet...
Så det innrømmes at man pr dags dato bare frata folk lappen fordi stigma og faenskap er gøy...

FRAMSKRITT ALTSÅ!