View Single Post
Trådstarter
414
Sitat av daffe Vis innlegg
Eddik, zalo, øl, vin osv. hjelper veldig lite på hærmygg. Det er bananfluer som elsker lukta av råtne ting. Hærmyggen vil ha ett fuktig sted (helst jord) å formere seg og larvene elsker røttene på blomstene. Hærmyggen er sort mens bananfluene er lysere.
Vis hele sitatet...
Dette er garantert ikke bananfluer, så blir ikke å sette ut noe eddik eller noe. Alt stemmer overens med hærmygg, utenom mangelen på både jord og planter, men den mest logiske forklaringen jeg klarer å resonnere meg frem til er at forrige leietaker har vært glad i potteplanter, og at dette er hærmygg som forrige leietaker har fått i hus. De har sikkert trodd de ble kvitt dyrene, levert fra seg nøkler uten å si noe mer, og så har samskipnaden inspisert og godkjent utvask den 8. april. Etter dette har neste livssyklus satt i gang, og det kan da stemme tidsmessig at det er denne bestanden som dør ut nå. Da ser jeg ingen måte for de å fortsette å trives i en tom leilighet, så det burde jo ikke bli et veldig stort problem. Da vet jeg også at det gjerne ikke er lurt å sette inn planter med fersk jord, selv om jeg ikke hadde noen planer om det.

Takket være informasjonen jeg har fått her så får jeg ihvertfall ikke inntrykk av at det vil være noe mer enn potensielt litt ekkelt å oppholde seg der, avhengig av om bestanden fortsatt er under "utvikling". Noen bekjempelse av det som er der kommer ikke jeg til å ta på meg, da det ikke er noe jeg har skyld i. Det virker heldigvis ikke som samskipnaden har noe problem med det. Eventuelt får de ta det opp med tidligere leietaker. Siden jeg uansett skal bort hele sommeren så kommer jeg til å be de følge det opp mens jeg ikke er der, så det ikke plutselig er noe som får utvikle seg fritt over flere mnder. Nå har jeg også litt mer konkret informasjon å gå på, som jeg kan ta videre med de.