View Single Post
Var så heldig å få studenthybel nå nylig, og henta nøklene i går. Da jeg kom inn var det derimot ikke helt greit. Først trodde jeg noen hadde sølt kaffepulver, men det viste seg å være utallige fluer strødd utover gulvet. Heldigvis er jo dette gjennom en studentsamskipnad, og slik jeg har forstått de var de inne og behandlet mot skadedyr i løpet av et par timer etter jeg meldte ifra i går. Da jeg kom tilbake i dag var det dessverre ikke helt borte, men da sendte de faktisk bort en renholder som kom inn og tok en gjennomgang mens jeg var der, så nå ligger det ikke lenger tusenvis av fluer rundt over alt.

Jeg spurte renholderen om dette kunne være skadedyr, og han sa at de mente det ikke var det, men han stussa også litt på at det var så mange av de, og at de var oppi skuffer, under komfyr, bak kjøleskap, under dusj osv. Han hadde ingen god forklaring på hvor de kom ifra eller hva det var. Jeg venta på noen møbler, så ble sittende der en stund etterpå, og det var fortsatt noen fluer som fløy rundt der. Heldigvis er det ikke slik at jeg er nødt til å flytte inn på dagen, men jeg skal straks hjem over sommeren, og er litt redd for å ta med meg ting inn dit om det kan føre til at jeg plutselig tar med meg slitsomme småkryp hjem til foreldrene mine...

Jeg tenkte ikke på å ta bilde i går, når det var på det værste, men tok et par bilder i dag:



Dette var etter de liksom skulle ha ordna opp i går. Før det kan man gjerne tidoble antall insekter (minst) på det første bildet. Det kan jo virke som om gjennomgangen i går ikke var grundig nok. Hvis ikke må det ha kommet en ganske betydelige mengde fluer over natten. Noen som har sett noe lignende før? Burde jeg vente med å flytte inn til jeg vet at dette ikke er et problem? Jeg klarte ikke finne noe som lignet på diverse skadedyr-tjenester.