View Single Post
Trådstarter
120
Sitat av Mefibon Vis innlegg
For ti-femten år siden var vi overbeviste om at aspartam kom til å gi kreft. Helt ærlig så er jeg fortsatt ikke overbevist om at det ikke kan gjøre det, men så å si alt vi dytter i oss i dag kan føre til kreft. Sukker, fett, e-stoffer og en lang liste!

Det jeg personlig merker med lettbrus forhold til vanlig brus er at det gir mer syre og hodepine. Alle rundt meg som drikker cola light snakker også om den hodepinen som bare døyves av cola light, men heck sukker er også avhengighetsskapende så tror det er å velge sin tomato eller tomato her. Personlig drikker jeg mest en brus som ikke fins i light variant men foretrekker vanlig cola fremfor light any day! Det styres litt av smaken men også av den mistanken om at aspartam er mer skadelig. Rottegift trenger ikke drepe mennesker men kan umulig være bra i tolererbare doser heller
Vis hele sitatet...
Var vel en studie i 2005 hvor de gjorde et forsøk på rotter ved det hvor det ble påvist at det er en markant økning i lymfekreft og leukemi hos rotter som har fått mat tilsatt aspartam. Men den er vel nå historie, mener det var svakheter i studien, men fremdeles.
Sist endret av ayas8; 23. april 2021 kl. 19:22.