View Single Post
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Husker det gikk noen måneder fra jeg faktisk var avhengig, til jeg skjønte at jeg var det.

Når jeg prøvde å slutte var det midt i festfult samboerskap med en kompis, så det gikk som det måtte gå. (Altså jeg flyttet inn til han for å komme meg av). Men jeg vet at jeg hadde klart det da, om jeg skjønte hvor reell «nå eller aldri»-situasjonen var blitt. Den gang var det bare ekstremt sug og dårlig mange osv. ikke spydrit fra helvete

Når du har holdt på 4-6 mnd så blir det noe annet. Da husker du ikke lenger hvordan livet var uten, og underbevisst har du gjerne gitt helt opp. Enda du selv bare venter på rett anledning til å komme seg gjennom abstinensene.

Abstinensene er bare en liten del. Det typiske nå er at du klarer å komme deg av, får det litt på avstand, bagatelliserer og begynner igjen. Om det går enda en runde eller to, spiller liten rolle. Alle jeg har sett i den rutinen, er fullverdige opiatslaver den dag i dag. Eller dau, da, selvfølglig
Vis hele sitatet...
Hei, kult med et innspill fra deg. Har lest mye av det du har bidratt med her på forumet, du har hatt en heftig reise, som vedvarer?

Jeg har ikke tatt noe heroin siden fredag, men jeg vil nok komme til å måtte bære med meg den nevrologiske-erfaringen jeg har av hva man kan føle med relativt lett innsats. Nå tenker jeg mest på å få fotfeste i arbeidslivet igjen, så er liksom ikke det "drikke en sixpack på kvelden" noe som trenger å bringe så innmari med misære, selvom det er mønster jeg ønsker å endre. Med koronaen, tja, jeg lar meg røyke litt jointer på kveldstid og evt. på natten.

Har vært åpen med noen venner om denne heroin-perioden, føler jeg har fått bygget opp en bra guard mot opiater og at jeg har kommet lett unna noe jeg med letthet kunne fortsatt utover forsommeren.

Fikk forøvrig en luftetur med en kjempefin hund i formiddag. Eiern har pes på hjemmekontor, så jeg ser for meg at jeg kan ta ta en ny luftetur om ikke altfor lenge. Grei hund å ha med å gjøre! Mtp. alkoholisme så er det briljant å ordne seg noen avtaler som forplikter til avhold. Har lyst på hund, men fungerer dårlig når arbeidslivet kjører i gang igjen. Klart, dyrehold krever ansvar.. Men å låne en superbikkje for en litt annereledes korona-tur er jo bare helt kos. Så får jeg sweet passiar / løse samtaler med andre hundeeiere.
Sist endret av Bruker_Borger; 20. april 2021 kl. 22:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.