View Single Post
Sitat av 2pacolypse Vis innlegg
Saken gjelder; 48-åringen forklarte i retten at han hadde spist en kake med hasj omkring 36 timer før kjøreturen, og at han ikke følte seg påvirket da han kjørte. Retten mente at påvirkningsgraden framsto som høy med tanke på den lange tiden det hadde gått fram til kjøringen, men kom til at den ikke kunne utelukke at dette var tilfelle.

I forbindelse med straffeutmålingen mente retten at det var skjerpende at han hadde hatt et barn med seg i bilen, at han hadde kjørt i et skoleområde på et tidspunkt der skolebarn ferdes i området og at han tidligere er dømt for ruskjøring.

Dermed kom retten til at han skulle dømmes til ubetinget fengsel i 28 dager.

På grunn av at 48-åringen har en betydelig inntekt ble han også dømt til å betale en bot på 114.000 kroner. I tillegg må han også ut med 4000 kroner i saksomkostninger.

Tatt fra dagsavisen.

I forbindelse med Erna bryter covid regler saken så blir det kanskje feil med så lav bøteleggse? Og tror dere snuten er såpass ute å spytt sjekker folk som rutine ved mistanke? Kanskje det blir som blåse prøver som var mer vanlig før? Jeg tok selv faktisk mclappen på teori med 1 feil og klarte oppkjøring mens jeg røyket hasj som beroligende middel. Jeg føler selv jeg blir mer konsentrert og rolig enn rastløs og uaktsom under kjøring. Det avhenger på hva du selv er vandt til av hasj rus. Om du ikke har røyket på en stund og skal kjøre så kjenner du på toppen om du har ork og konsentrasjon til det, eller om du føler du må vente. Du blir faktisk 'inrøyka'/ tollerant på det meste på markedet ved overbruk. Det vil sikkert vises som høy promille på resultatene dems.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt hva du egentlig spør etter her?
Erna har lite med saken å gjøre. Hvorfor skulle det påvirke en helt annen ruskjørings-dom?
"Om snuten er såpass ute å spytt sjekker folk som rutine ved mistanke"?
De har jo alltid sjekket folk som rutine ved mistanke? Skal de slutte med det på grunn av nye måleinstrumenter? Ja blåseprøven blir nok erstattet.