View Single Post
Dermed kom retten til at han skulle dømmes til ubetinget fengsel i 28 dager.
Vis hele sitatet...
Han burde fått 1 år i mine øyne. Du setter deg faen ikke i bilen og kjører en lite unge som har hele livet forran seg med thc i blodet. Da fortjener du ikke omsorgsrett over barnet.

Jeg tok selv faktisk mclappen på teori med 1 feil og klarte oppkjøring mens jeg røyket hasj som beroligende middel. Jeg føler selv jeg blir mer konsentrert og rolig enn rastløs og uaktsom under kjøring.
Vis hele sitatet...
Det har ingenting å si hva du klarte og ikke klarte, det er gjort _mye_ forskning på dette og reaksjons evnen din er betydelig svekket uansett hvor innrøykt du er. Du er også en betydelig fare i trafikken begrunnet av den psykiske tilstanden du er under rus. Du har helt klart ingenting i trafikken og gjøre og dersom du trenger hasj som beroliggende middel for å ta mc lappen så har du ingenting på veien å gjøre. Slutt og ver så forbanna kynisk og tenk på andre medmennesker som du setter i fare. Stapp i deg hva en dritt du vil, og lev livet hvoran du vil, men ikke la det gå utover andre medmennesker slik som du risikerer det gjør når du kjører i ruspåvirket tilstand. Det at du innbiller deg at du blir mer konsentrert av rusmidler kan stemme i visse tilfeller, men totalt sett så er det flere negative en positive med rus og bilkjøring uansett hva du sliter med. Å kjøre bil er ikke en menneskelig rett, så dersom du sliter såpass at du må ruse deg for å ta mc lappen så burde du gjøre samfunnet en stor tjeneste og holde deg unna veien.

Ang Erna så fikk hun den boten alle mennesker får i norge for brudd på dette med samme inntekt. Politiet etterforsket hun for en grunn, og det var for å vise samfunnet at loven er lik for alle, da går dem faen meg ikke ut og gir mindre straff. Erna fikk den strengeste straffen som er for første gangs lovbrudd på det forholdet.