View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var 15 eller 16, begynte å sigge først så alkohol kort tid etterpå pga de jeg hang med som jeg også lærte å sigge av. Tok et års tid eller no før jeg røyka hasj med de samme folka, og samme gjengen introduserte meg for mdma, exstacy, Lsd når jeg var 18-19 ish. Ketamin introdusert av en annen når jeg var 23-24.

Første med piller var en nettvenn jeg hadde når jeg var 17 ish, holdt på en kort periode da og rørte ikke legemidler før jeg var over 20 igjen men har hatt noen perioder med pilleforbruk i 20 åra.

Når jeg ser på det som voksen(og i dag helt rusfri) nå så ser det jo helt gæli ut! Men jeg var ikke spesielt "problembarn" eller anderledes, det bare var naturlig pga miljøet jeg var i. Et miljø som jeg heller ikke på den tida oppfattet som noe anderledes eller spesielt dårlig.

Men kanskje fler enn meg som ser det i voksen alder hvor "ute" eller på "skråplanet" man egentlig var? Ikke det at jeg var noe ille uti det men det er vel ikke helt normalt at rusmidler er så normalt for en tenåring? Er det bare meg som får sånne tanker eller er rus like naturlig del av "normal ungdom" sin oppvekst?