View Single Post
Jeg tiltrektes forumet en god stund før jeg begynte med rus, men det var kanskje nysgjerrigheten på psykedelika og følelse av å være litt "too cool for school" som gjorde at jeg registrerte meg her. Det var tidlig i tenåra og med en helt annen bruker enn den jeg har nå.
Da jeg starta med rus var det normalt i kretsen min så det var aldri noe spørsmål om hva som var forsvarlig og ikke. Hasj var jo liksom det mest ufarlige som fantes og alle som mente noe annet var streite skremselspropaganda folk uten peil tenkte jeg. Jeg begynte på samme tia å slite psykisk og hadde mange år hvor rusbruket bare ble mer og mer men fortsatt harmløst trodde jeg, og tror nok mange innbiller seg selv om at et egentlig skadelig rusbruk er forsvarlig fordi det ikke føles sannsynlig å droppe rusen. Når jeg begynte å miste venner til overdoser og psykoser sa jeg fortsatt til meg selv at jeg hadde mer kontroll enn de så jeg fortsatte som før, inntil jeg fikk rusutløste psykoser selv og noen lange og kortere fengselsdommer som direkte og indirekte følge av rus. Slutta med all rus på grunn av det bare ble negativt assosiert for meg og rørte ikke engang en dråpe alkohol på et par år men nå hender det jeg ruser meg en gang i blandt. Vil si jeg har et forsvarlig og sunt forhold til rus i dag men det har kommet av dårlige erfaringer som har gjort at jeg har en helt annen respekt for rusmidler nå enn hva jeg hadde når jeg var yngre.
Sist endret av celtseus; 3. oktober 2020 kl. 19:39.