View Single Post
Helvetes dritt folk! Denne typen politifolk fortjener ikke den minste respekt.

Jeg opplevde en tilsvarende situasjon som deg. Jeg var trøtt og tok meg en kvil i en avskjermet grøft da jeg skulle kjøre 8 timer over fjellet. Da kom politiet plutselig bankene på bil døren. Og når de nistiret meg lenge rett i pupillen var det ikke rart at jeg ble nervøs. Så da var det det først promilletest før det bar ned på politikammeret for urintest. Heldigvis hadde jeg ren urin. Men det fikk meg til å tenke på hva som kunne skjedd om jeg tilfeldigvis tok meg en spliff en helg i forveien. Jeg ville f.eks mistet jobben. Det var noen skuffede politifolk som måtte gi meg lappen tilbake. Ellers prøver de av all sin makt å manipulere frem noe de kan få på deg, slik at oppklaringstatistikken de personlig har sørget for får seg en boost den dagen. Det gjelder og si minst mulig, eventuelt si man hater alt som har med narkotika å gjøre. Mange lar seg lura av at de kurser seg i hvordan de skal virke hyggelige. Men det er bare gjennomsyret falsk.

Håper virkelig gruppesøksmålet går gjennom og at rusreformen innebærer en realistisk tilnærming til førerkort og ruskjøring. Da med en vitenskapelig ballast i ryggen. Da kan vi kose oss over at tullebukken Jørg Mørland vil måtte stå til rette for hva han har begitt seg ut på. Alltså han som sto i spissen for "den høye promillen" en joint i forige måned er. Og det er derfor folk lett mister lappen uansett, selv om de svært sjeldent unner seg alternativer til alkohol.