View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Bra du spør og bekymrer deg over om du har blitt avhengig, for det har du.
Har ikke tatt så mye amfetamin selv nettopp fordi jeg vet hvor kjapt avhengig man blir. Hadde en kjæreste og tre venninner som var det og det begynte som med deg, bare som et hjelpemiddel for å komme seg gjennom dager med mye ansvar og mye å gjøre med lite hvile. Så ble det daglig på jobben og skolen og alle visste det var et problem men oppfatta det ikke som noe stort problem selv først. Men dagene de prøvde å ikke ta det så følte de seg helt dritt og måtte ta det for å "fungere" igjen.
Det sentralstimulerende gjør med hjernen din er å gjøre deg avhengig av den dopamin boosten du får og siden den er så stor så produserer hjernen mindre dopamin og lykke hormoner, serotonin av seg selv. Ergo du må ha sentralstimulerende stoffer for å føle deg normal og for å i det hele tatt ha evnen til å føle lykke. Det er helt motstridende og ødeleggende å ta amfetamin når du allerede er deprimert,som man er fordi hjernen allerede produserer mindre dopamin og serotonin fra før.
Vil du få det bedre psykisk så hold deg langt unna amfetamin. Det gir deg livskvalitet under rusen men ødelegger hjernen enda mer i vanlig tilstand. Vil du få det værre psykisk så ta amfetamin... Jeg kan jo fortelle deg hvordan det gikk med venninnene mine, den ene er fortsatt avhengig og skyter det nå, stjeler fra alle, selger kroppen sin osv fordi hun er så desperat etter mest mulig amf og rus. Hun har også prøvd å drepe seg selv to ganger etter hun har vært på rehab fordi hjernens egen produksjon av lykkehormoner er så å si på null uten tilførsel av stoffer så livet føles bare hundre ganger mer meningsløst uten rus. Hun andre var på kjøret bare et par år, mistet jobben sin etter et halvt år med daglig bruk hun bare brukte som hjelpemiddel men som tok styr og som arbeidsløs mer deprimert og mer åpen for andre rusmidler, ble avhengig av alt mulig annet også men kom seg heldigvis ut av det. Hun tredje fikk masse psykoser av langvarig bruk amfetamin og ingen hører fra hun lenger fordi hun tror at alle snakker i koder (har blitt vrangforestilt og paranoid selvom hun er rusfri nå), og eks kjæresten min hadde og amfetamin psykoser og soner en voldsom nå relatert til psykisk tilstand og paranoia fra amfetamin. Alle sammen ble tynne og styggere utseendemessig. Man raser ned i vekt og ser mye mer usunn og grå ut, kan miste menstruasjonen og hårtap.

Jeg vil råde deg til å stoppe nå før du har ødelagt hjernen så mye at det blir umulig å stoppe. Trist at unge fine jenter og gutter med ambisjoner og talenter tar den veien. Selvom du bare bruker det som "hjelpemiddel" nå så skader det hjernen og den skal du være forsiktig med for når du bryter ned dens egen kjemikalske produksjon blir du også mer avhengig av rusmidler for rusens skyld.