View Single Post
Hei

Har en del spørsmål om amfetamin bruk.

Kan starte med hvordan det startet. Er snart 25år gammel jente nå. Prøvde mdma første gang når jeg var 18år. Etter dette tok jeg mdma/exctasy 3-4 ganger i åre. Prøvde amfetamin kansje 2 ganger, og litt valium. Utenom detta gjorde jeg ingenting. Og mdma tok jeg kun sammen med en person.
Så jeg hadde et ganske sunt forhold til rusmidler.
Dette var helt frem til juni 2019 ca.

Jeg startet i ny jobb med mye ansvar i 2019, og det ble slutt mellom meg og eksen. Har hatt det greit hele veien sånn sett. Men har vært rastløs og kjedet meg. Startet i juni at jeg begynte å drikke hver helg, storkoste meg. Fikk gang på knips, så ble ofte det i helgene. Så litt senere på året blir jeg kjent med en som holder på me litt av hvert(har ikke kontakt med han nå) . Jeg begynner å teste litt andre ting, og det blir mye mer amfetamin. Men holdt meg fortsatt til helgene.
Rundt juletidene begynte det å skli ut med at jeg tok amfetamin i ukenedagane av og til. Så har det sklidd ut siden da.

Nå idag har jeg tatt amfetamin hver dag i ca 1 måned. Så jeg tar mens jeg er på jobb og i helgene. Har ikke fortalt dette til noen utenom en god kompis. Har litt venner som ruser seg av og til, meb har også mangen som ikke rører noe.

Det jeg egentligt lurer på er om noen vil dele sine opplevelser? Gjerne del dårlige opplevelser med amfetamin bruk. Jeg føler ikke jeg er avhengig, meb er redd jeg er det. Alt blir liksom litt enklere med litt amfetamin.
Går det an å ha et sunt forhold til amfetamin? Feks ta annen hver uke eller noe? Er det vanskelig å slutte?
Har jo lest en del om det, så det er jo veldig avhengighets skapende. Blir litt skremt av meg selv hvor lett det er å ta rusmidler nå, er liksom blitt vant til det haha.

Hvordan er det med toleransen? Merker jeg kansje tar litt mer nå. Men merker at jeg ikke må ta mye mer for å få effekten jeg vil på jobb.

Når det gjelder bruken min er det kun å sniffe, bruker 1-2g i uken. Jeg har aldri vært våken mer enn 1døgn. Når jeg tar på jobb og litt utpå dagen så sover jeg alltid på natten igjen. Går som regel helt fint uten noe. Av og til tar jeg imovane som jeg har fått av legen.
Er som regel i helgene jeg kansje ikke sover.
Målet mitt er aldri å bli kjempe rusa eller noe. Bare at det gjør dagen litt enklere både på jobb og sosialt.

Siden nyttår ca har jeg ikke gjort noe annet enn amfetamin. Røyket kansje 5 ganger eneste.

Fint om noen vil dele om de har lignende erfaring. Hvordan det har gått i ettertid av bruken?

Har i tilegg begynt på antidepressive, cipralex, for en måned si. Har lest at det kansje ikke er så bra?

Ble kansje litt rotete tekst dette, er en smule trøtt her jeg sitter😅