Tråd: Min historie.
View Single Post
doktor
DrPerception's Avatar
Trådstarter
Det har nå gått 8år og jeg tenkte det var på tide med en oppdatering.

Jeg flyttet sammen med en "venn" fra arbeidsplassen, var ganske desperat etter en ny bosituasjon. Hadde ikke mye penger etter depositum var betalt, så begynte selge svært god methamfetamin.
Dette var noe jeg begynte brukte selv og det tok ikke lang tid før jeg begynte å bli veldig ute psykisk.

Personen jeg flyttet sammen med hadde en venn som røyket heroin. En dag overtalte jeg han om å la meg prøve. Jeg merket ble bedøvet og følte ikke så mye.
Møtte seinere ei søt jente som kjøpte amf av meg. Hun hadde ikke noe sted og bo. Siden hun både var søt og snill foreslo jeg at hun kunne bo hos meg.
Hun brukte heroin og jeg prøvde injisere noen ganger med henne uten at dette var noe jeg foretrakk. Kunne rett og slett ikke forstå hvordan noen kunne like denne rusen. Følte jo bedre ingenting. Til og med nykter var bedre.

Amfetamin bruker min ble med tiden mer alvorlig og etter hvert ble jeg ganske sint å meget ustabil. En dag kom jeg hjem og oppdaget at flere ting var frastjålet. Klær, prosjektor, pc, etc.. Natten før hadde jeg latt fremmed rusmisbruker fått sove hos meg og på formiddagen dro jeg ut for å levere slik at han fikk være i leiligheten aleine. Denne personen ble dermed mistenk.
Jeg leitet etter denne personen uten stopp i et halvt døgn før jeg tilslutt fant han.

Ble med han og latet som jeg var en "kompis" samtidig som jeg kontaktet vennen jeg bodde sammen med og fikk han til å leie inn noen afrikanere. Vi tok personen med til leiligheten.
Han ble låst inn på rommet til min samboer sammen han og en annen, mens jeg dro ut for å kjøpe nødvendig utstyr.
Da jeg kom tilbake sto det. 5 politibiler + utenfor leiligheten.

Jeg hoppet på kollektivtrafikk fram og tilbake i en times tid å fulgte med.

Etter dette holdt jeg meg unna leiligheten bortsatt fra når jeg var opp om å hentet ting. Dører var slått i stykker av politi og alt var et kaos.

Jeg dro på avrusing og nav kom. Jeg fortalte dem at jeg ikke kom til å slutte med rus. Jeg var sint, frekk og ufin.

Da jeg var ferdig på avrusning ble jeg i en alder av ca 20 plassert på et av oslo's værste hospits. Sett helene sjekker inn på hospits på NRK? Jepp, samme hospits. Amfetamin misbruket mitt fortsatte. Jeg hadde plass der og sov der noen ganger, men brukte det mest som et oppbevarings-sted mens jeg fulgte speed til alle mulige slags folk. Jeg ble etter hvert kastet på gata.(husker ikke hvorfor) Jeg bodde hos venner, folk jeg møtte eller hotell en god stund. Før jeg fikk plass på ILA hospits. Et enda verre hospits, som nå er nedlagt.

jeg bodde der i et halvt års tid og over dette halv året gikk jeg fra å selge amfetamin til å selge heroin. Jeg var ikke avhengig av heroin, men ble med å røyke heroin spesielt med en kunde som alltid ville spandere fordi han ikke likte å røyke aleine.

Etter hvert begynte jeg å få vondt i brystet av amfetamin og oppdaget at de gangene jeg røyket med han så ble det bedre.
Dette gjorde at jeg over noen mnd gikk over til kun heroin.

Jeg ble etter hvert kastet ut av ILA fordi jeg psykotisk hadde truet ansatte med en blodig sprøyte.


Jeg var igjen på gata og etter hvert fikk jeg plass på et nytt hospits. Et litt strengere. Jeg brukte kun heroin og begynte å kun bare bli frisk når jeg tok det. Jeg klarnet til og begynte tenke over livet mitt, hva som hadde skjedd, hvor jeg faktisk hadde havnet. Jeg gikk av heroin sikkert 10 ganger, mens jeg bodde der, men alltid etter de fysiske abstinensene hadde gitt seg og jeg kom meg ut av senga, så sprakk jeg igjen.
Jeg orket ikke deale så mye som før og forbruket ble til tider ekstremt høyt. Dette førte til at jeg ofte var abstinent og blakk samtidig. Ofte pleide jeg bare legge meg i gangen i vente på at en annen narkoman skulle se meg og få så vondt av meg at de ga med subutex eller heroin.

Etter hvert fikk jeg subutex, men det var bare et problem. For å hente dem måtte jeg ta kollektivt i 40minutter og bytte buss på jernbanetoget hvor det da solgtes heroin. Denne ordningen funket dårlig og jeg fortsatte igjen med kun heroin.

Jeg hadde etter hvert opplevd for mye drit. Truet med pistoler, kniver, slossing som plant annet resulterte i sprukket lever og sykehus, men likevel fortsatte jeg.

Jeg hatet virkelig livet mitt. En dag fikk jeg nok. Jeg dro til en avrusningsplass. De hadde ikke plass. Sliten og abstinens som jeg var, satt jeg meg bare utenfor. Etter en stund kom en ansatt ut av døren og de hadde vist en plass likevel.

Jeg gikk coldturkey. Etter 2 uker kom nav på besøk. De ville ikke betale plassen min der og ville ha meg tilbake igjen på hospits.

Jeg nektet og sa at skal jeg dra derfra så må de ringe politiet. De ansatte på avrusningen kalte meg inn til et møte etter nav hadde dratt. De fortalte meg at stedet holdt på å gå konkurs, men at de var kanskje villig til å betale plassen min ut av egen lomme.

Dette skjedde i noen uker før nav fikk troen på meg og betalte for plassen. Jeg ble der i 4mnd i påvente av langtidsbehandling.

Jeg dro til et tøft sted. Et sted som virkelig bryter ned for å bygge opp. Kun 20% fullførte og jeg var en dag en av dem.
Dette steder endret meg totalt, jeg tok det mega seriøst, for var det en ting jeg virkelig var redd for så var det å begynne ruse meg igjen.
Ferdig etter totalt 1 år og 6mnd på avrusing og behandling. Dro jeg videre til enda en ny plass. En ny instutisjon, som var mer som et ettervern. Vi bodde der, hadde møter osv.., men drev med andre ting på dagtid.

Jeg begynte ta opp fag fra videregående. Jeg fikk meg et rusfritt nettverk. Fikk en ny kjæreste.
Fikk meg en egen leilighet. Så ble det slutt med kjæresten som stadig sprakk på amfetamin, noe som jeg tok ekstremt tungt.
Jeg hadde mye kjærlighets sorg og etter ca 2mnd sprakk jeg første gang på 3år på mdma som en "kompis" fysisk puttet i munnen min, da jeg var full.

Det ble med den gangen, men noen mnd seinere sprakk jeg på heroin.
Det var MYE bedre en jeg husket. Jeg brukte MYE i 2 uker og snakket kanskje en time foran kamera hver dag for å dokumentere hvordan jeg var til min senere nyktre meg.

Tilslutt møtte ei venninne, som nektet å gå fra meg før jeg hadde dratt på avrusning. Jeg møtte min X også i denne 2 ukers perioden og på avrusningen hadde vi mye kontakt på telefon.

Jeg var der 2 uker og når jeg kom ut flyttet hun inn til meg igjen. Hun ble nykter, mens jeg fortsatte med kontrollerte heroin sprekker bruk bak hennes rygg.

Jeg fullførte VGS med gode karakterer og kom inn på psykologi.

Har nå studert et par år og elsker virkelig psykologi, men begynner å bli gammel føler jeg og studieløpet er langt. Jeg vil tjene penger nå, ta lappen, få bil, stifte familie etc..

For noen uker siden hadde jeg første sprekk som har gått ut av kontroll etter 2 ukers sprekken. Jeg brukte i nærmere 1 uke og fikk noen tegn til fysisk abstinens for første gang på noen år selv om jeg har brukt heroin av og til. Jeg røyker og injiserte også Crystal meth i noen dager.

Jeg hadde ergo ikke kontroll på rusbruken min og det er på tide å slutte for godt.

Jeg har nå flyttet langt bort og valgt å prøve meg som snekker nå i sommer, og liker jeg det, så kanskje jeg dropper psykologistudiene og blir snekker. Da kan jeg tjene greit med en gang og kanskje etter hvert få barn, lappen, bil etc.. alle disse vanlige tingene, men som for meg er spennende.
Sist endret av DrPerception; 14. juni 2019 kl. 14:18.