View Single Post
Min erfaring er at det kommer veldig an på hvem du snakker med. Det er hard konkurranse i elektrobransjen så selgerene får det inn daglig at de skal tjene penger. Jeg har ikke hørt om lokketilbudene lidran tar opp, men de tre andre punktene er reelle. Spesielt avtalene utenom kjøpet blir pusha hardt. Jeg var ansatt som en servicemedarbeider, men hovedoppgaven var heller å selge supportavtaler.

I min tid der var gjennomstrømmingen av 18-20åringer stor, og det var nok også denne gruppen ansatte som var dårligst på reklamasjon/service. I butikken jeg jobba i var det derimot viktig at folk fikk god service, det var dårlig stemning hvis en kunde ble misfornøyd. Jeg er også helt enig med lidran når det kommer til innstilling. Kommer du inn med en "fiendtlig" instilling, klar til å krangle, så går det jo den veien, og da ønsker nok de fleste å få deg ut kjappest mulig.

Det er også i mange tilfeller ikke den du snakker med på Elkjøp som kan avgjøre utfallet i en servicesak/reklamasjon. De tar som regel bare i mot produktet og setter det ut på lageret for utsending. I mange tilfeller er det budbringeren som blir skutt på grunn av avgjørelsen til noen på et verksted, som de ikke har noen kontroll over. Men min erfaring er at hvis de ansatte tror at god service vil få deg til å komme tilbake flere ganger så kan de i noen tilfeller se igjennom fingrene og gå i tap, hvis det betyr at du går fornøyd ut døra. Det gjelder nok sjelden kranglete kunder, men det kan også skje om de ikke orker å ha noe mer med deg å gjøre.

Sitat av Jens1 Vis innlegg
De som jobber på Elkjøp er der mer for å "bare guide en til produktene". Hvor er *det* hen? At de har noe kunnskap om produktene de selger er borte for lenge siden. Jeg handler på Elkjøp, men jeg spør ikke om råd. Handler der pga en ting: Kjøp og vær fornøyd, hvis ikke kom å lever varen(e) tilbake. Fornøyd med det
Vis hele sitatet...
Det der kommer også mye an på hvem du snakker med. Kommer du inn på kveldstid er det nok oftere skoleelever med deltidsjobb som ikke kan noe annet enn hvilke produkter de tjener mest på. Snakker du med noen av de eldre som har jobba i butikken en stund kan de ofte ganske mye om det som er innnefor deres avdeling. Det gjelder sikkert ikke i alle butikker da.
Sist endret av hippitus; 27. mars 2018 kl. 11:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.