View Single Post
Sitat av SaySo Vis innlegg
Jeg har vært din bror. Og så lenge det er mulig å få penger og opprettholde status quo så kommer det garantert ikke til å skje noe som helst.
Din mor kan ringe lavterskel tilbud i sin kommune. Da vil hun få veiledning til hvordan hun kan håndtere situasjonen.
Vis hele sitatet...
Mora mi gir han ikke noe som helst penger i det hele tatt og hu har vært flink med at visst han trenger noe av tøy eller tjenester så betaler hu for det selv. Hu gir ikke han penger. Hu har nylig satt et krav om at han må betale 2000 i husleie hver mnd om han ikke fikser seg en jobb. Så langt har han brukt pengene han fikk fra lånekassa til å betale hu da.

Jeg synes mora mi har vært veldig passiv da hu hver gang jeg tar situasjonen opp med hu så drar frem at jeg ruser meg og at hu prøvde å få meg til å stoppe til ingen nytte når jeg var 19-20. Greia er at situasjonen våres er helt forskjellig. Jeg ruste meg ja, men jeg var i vertfall i gang med utdanningen min og nå jobber jeg og betaler for alt selv og klart meg egentlig helt fint, mens han er enda stuck. Mora sier også når jeg presser meg noe sånt ''han får finne ut av det selv'' ''han er jo bare 21 og mindre moden en deg'' ''slutt å tenk på det''. Han får penger ved å kjøre folk/låne vekk bilen, han blir direkte brukt synes jeg. Han har lånt vekk bilen sin og så har den kommet tilbake med bulker og skader. Det som er frustrerende er at på vgs så hadde han en oppegående venne gjeng og han hadde/har venner som er orgentlig, men han synes det er vell kult med kriminalitet så han henger med folk som ikke har opphav fra norge som er mye mye eldre enn han som bare lurer han.

Jeg skal si det om lav terskel tilbudet til mora mi. Jeg går til dps av og til, jeg tok nå og sendte melding og ba om jeg kunne snakke med noen. Tror det er lurt å starte i den enden.

Jeg vet ikke hvorfor jeg skreiv alt det der om han, men det hjelper meg å få det ut liksom. Freak er en fin plass for å lufte frustrasjon og det hjelper meg faktisk en del hehe