View Single Post
Er det en direkte sammenheng mellom progesteron og prolaktin? Holder det da å kun sjekke prolaktin på blodprøver?

Jeg har nå blasted & cruiset de siste 3-4 åra, men jeg holder dosene lave på blast. Kjører for tiden 500mg test + 400mg EQ per uke. Er i uke 2 nå. Jeg tok blodprøver for noen måneder siden da jeg var på cruise. (~250mg /uke).

Kan for så vidt poste noen av verdiene på blodprøvene sist:
P-ALAT 21
P-ASAT 27
P-HDL Kolesterol 0,88
S/P-LDL Kolesterol 2,0
P-Kolesterol 3,6
P-Prolaktin 198
P-Progesteron <1,5
S-Østradiol 0,07
B-Hemoglobin 16,8

For så vidt har jeg aldri hatt noe særlig bivirkninger de 6 årene jeg har tatt steroider. Blodtrykket har vært noe høyt (140/90(?))

Mitt tips til nybegynnere er å ikke hoppe på de sterkeste hormonene. Ha nok kunnskap før du hopper på en kur, og vær klar over eventuelle bivirkninger. Heldigvis virker det som jeg har en bra genetikk iforhold til det jeg driver med.

Grunnen til at jeg sluttet å gå helt av, er for å forhindre de kjipe bivirkningene som kommer etter en kur (lavt testosteron, høyt østrogen, psykiske bivirkninger).

Jeg kan også prøve å hjelpe til til å svare på eventuelle spørsmål selvom kunnskapen min er noe begrenset.
For så vidt må du ta de "effekt" greiene med anabol/androgen virkning. Jeg mener å ha lest at dette kommer av prostatavekst hos rotter. Dvs at prostata vokste 5 ganger mer på et gitt dose av trenbolon, kontra testosteron. Å sammenlikne dette med ren muskelvekst hos mennesker kan være veldig vanskelig.
Sist endret av Superspurv; 2. april 2019 kl. 16:12.