Tråd: adhd
View Single Post
jeg er en gutt på 21 år som mest sansynlig har adhd.

jeg leser mye om adhd og har merket at jeg har mye av felles trekkene til folk som er diagnoser adhd.


jeg sliter veldig med å konsentrere meg på skolen, gir læreren en beskjed om hva vi skal gjøre neste time går det rett inn og ut.

jeg sliter med impulskontroll og kan fort bruke masse penger jeg egentlig ikke har fordi jeg ikke tenker meg over.

jeg er sliten hele tiden, uansett hvor mye jeg har sovet så vil jeg alltid tilbake i sengen. jeg sliter en del sosialt og er veldig avhengi av telefon og pc.


jeg har alltid gjort det ganske dårlig på skolen og har null mutivasjon i livet. er på folkehøyskole nå å ting er like ille. men en gang jeg får fri løper jeg rett til rommet for å være alene og setter meg rett på pcen.

jeg kan sitte på pcen i 2 timer ca. før jeg bare blir så sliten at jeg må legge meg. jeg kan da sova fra klokka 17.00 til 23.00 og da ligge våken helt til klokka 03.00 før jeg sovner til klokka 21.00.

telefon avhengiheten er så ille at jeg gjør hva som helst for å kunne være på mobilen, selvom jeg ikke har noe å gjøre på mobilen. jegg mistet kjæresten min etter 6 mnd fordi jeg syntes ho ble så irriterende fordi jeg ikke fikk lov å være på mobilen, så jeg måtte rett å slett bare slå opp.


det eneste som gir meg glede er ekstrem sport, spill og gjøre ting som ikke er lov.

jeg har lite motivasjon til å vaske klær, dusje, pusse tenna, trene osv.


har ikke pusset tenna på over 4 år, og har aldri pusset dem veldig ofte heller. det er ikke det at jeg ikke vil fjøre disse tengene, men det er rett å slett bare så kjedelig at jeg bare gjørt alt for å slippe.


jeg er så sliten av livet å føler alt handler om hvordan jeg kan stimulere hodet mest mulig, JEG ER SÅ LEI!

orker ikke jobb, rutiner og liknene. blir sliten bare av tanken.

å nei jeg er absolutt ikke deprimert, så langt ifra.


har selvmedisinert meg med ritalin før noe som fikk meg til å føle meg normal, jeg fikk plutselig en glist som gjorde at jeg orket å gå ut, telefonen var ikke viktig, jeg gikk rett til frisøren for å klippe meg og følte meg som en ny person.


nevnte dette for legen og ble sett opp på time for testing av adhd. glemte so somsagt timen fordi jeg sliter med å huske ting så den timen ble ikke noe av.....

har nå flyttet langt opp i nord :/



er det mulighet for å søke om ny time? sist gang måtte jeg vente 6mnd før jeg kunne teste meg, vet faktisk ikke om jeg orker å vente så lenge.

vil en student som meg kunne få en adhd test dekket intill en viss % av nav siden jeg ikke har jobb? har sett litt på privat testing men det er så altfor dyrt ettersom jeg nesten ikke har råd til å betale regninger :/ hva skal jeg gjøre :/