View Single Post
Jeg hadde en 8" aktiv sub i kjellerstuen en god stund, kjellerstuen er nok 20-25 kvm, med åpent trappehull opp i 1. etg. Det jeg gjorde var å handle en billig PA stereo forsterker og koblet den til en basskasse fra bil jeg hadde med to stk RockFord elementer. Ikke noe serlig pent design, men en kasse kan man jo bygge akkurat som man vil, per nå er min som den var da den sto i en bil. Jeg testet først hvordan lyden ble uten delefilter og det funket greit, men det hadde blitt bedre med et lavpass-filter. Lavpassfilteret med en liten for-forsterker kjøpte jeg på ebay, til den nette sum av ca 40,-. Dette gjorde virkelig susen! Nå trøkker det skikkelig i kjellerstua og det kostet ikke en formue heller. En cerwin-vega frelst kompis av meg som har XLS215 og en 21" sub i kjellerstuen sin ble imponert over hvor mye trøkk det faktisk ble av oppsettet. Som sagt er det et ikke et pent oppsett per nå, og det tar ganske stor plass, men det absolutt mye for pengene. PA forsterkeren jeg bruker er en InterM R500 og subbene er to stk RockFord T112D4.