View Single Post
Sitat av Kakemann Vis innlegg
I ekvipotente doser tilsvarer klonazepam (Rivotril) 1 mg, det samme som diazepam (Vival, Valium, Stesolid) 10 mg, og oksazepam (Sobril) 50 mg. Hvordan kroppen reagerer på de forskjellige substansene kan variere fra et individ til annet, på lik linje som potensen på legemidler anskaffet illegalt også varierer. Rivotril et beryktet legemiddel med stor varians i potens, selv ved legal forskrivning.

Om du har brukt om lag 6 mg Rivotril / 300 mg Sobril i et tiår, så er det litt av en jobb du har gjort for å komme deg gjennom abstinensene.
Vis hele sitatet...
Jeg brukte ikke 6 mg i 12 år da, men i starten var det nok det tror jeg. Jeg brukte aldri så mye lenge. Jeg tror jeg har trappet ned for kjapt, men det er liksom ikke noe jeg kan tenke på nå lengre. Jeg har gått 7 uker og 1 dag uten :-)
Jeg ble dårlig mens jeg trappet ned også. Jeg har ikke kommet meg igjennom det ennå, men det kommer seg meget gradvis. Angsten er bedre nå. Det er så deilig. De dottene i øra og trykket i hodet er ille nå. Det er vel pga spenningene det da. Må bare ta en dag av gangen jeg nå.