View Single Post
Sitat av Sob3er Vis innlegg
Hei. Jeg er ny på forumet her så venligst ikke skyt meg

Jeg er en gutt på 17år og jeg har et par spørsmål om hasj.
Jeg lurer på om jeg bør prøve det. (Så klart _BØR_ man jo holde seg unna alle rusmiddler, men dere kjønner)

Moren min fortalte meg en gang at hun har prøvd hasj ~3 ganger da hun var yngere, hun sa hun fikk paranoia og at hun fikk psykiske problemer av det.
Men jeg vet ikke hvor ille det er snakk om. Tror ikke det er noe hun sliter med i dag. Det hun fortalte meg om paranoiaen hun fikk var at hun ikke turte å gå inn på en buss (høres da ikke så ille ut)

Søsteren min fortalte meg også at hun har prøvd det en gang. Hun hadde det visstnok ille under rusen. Hun så alle hun noen gang har kjent stående rundt seg og at det bobla spytt ut av munnen hennes.
Jeg har aldri hørt om noe sånt før så det kan hende det var blanda ut med noe rart.(?) Det var visstnok akerselva shit.
Hun sier også at hun har fått epelepsi-anfall etter dette.

Faren min derimot har røkt hasj siden han var tenåring og til nå (han er nå ~50år) og har aldri hatt noen problemer med det.

Og som den vise mann (eller gutt om du vil) har jeg selfølgelig lest mye om emne her på forumet og andre steder, og har fått med meg at man kan være predispabel(?) for å få psykiske vansker av dette rusmiddelet. Som ofte går i familien.(?)

Så det jeg lurer på er om det er farlig for meg å prøve. Eller om jeg bare skal holde meg _LANGT_ unna?

-Mvh Sob3er
Vis hele sitatet...

For og si det sånn, det er ikke lurt å prøve, men jeg mener det er ikke dumt å prøve heller.

Hasj er jo etter min mening til en viss grad bedre enn alkohol, det er bevist at det er langt mindre skadelig enn alkohol, dvs at det ikke er ufarlig ettersom det er ekstremt kreftframkallende, og du kan få "hull" på lungene som ikke kan leges. Jeg har selv puffa en del hasj og at du blir paranoid er både ja og nei.
Du ser ikke ting som søstra di sa, eller en alv med hale osv osv, det er slik du ser på film. Du kan bli redd ja og inbille deg at noen vet noe og at du kanskje blir busta, men det er det eneste. Jeg har bare hatt gode ruser, ledd meg i lås med kompisser, du kan få mat/godte kick, som KAN være litt dumt

Men vill du prøve så prøv, ikke gjør det bare for at noen vill ha deg med.
Ta et eget valg, og skal du gjøre det, så ha godt selskap og kunn folk du stoler på, ingen ukjente personer. gjør det i et trygt miljø! havephun!