View Single Post
Sitat av Relevant Vis innlegg
Utrolig fasinerende og lese, og det var virkelig sterkt. Men et spørsmål: er du rusfri den dag idag, eller skyter du igjen?
Vis hele sitatet...
Jeg har vært uten heroin fra mandag til i går kveld. De tre ukene før det har jeg ligget på et minimum for å klare overgangen til arbeidslivet, før det kjempet jeg den virkelig harde kampen. Nå er det bare slik at jeg blir tilbakeholden, sliten, smådeprimert og kald når jeg går av.

Jeg setter inn nådestøtet til uken!

Slik jeg ser det vil denne uken definere hvorvidt jeg klarer å sette foten ned og komme igang med det virkelige livet og de givende utfordringene, eller om jeg skal fortsette å kjempe en endeløs kamp mot eskalerende missbruk. Jeg er 100% sikker på at dette gå bra, om det ikke gjør det vil jeg forsvinne fra freak's overflate i skam etter å ha laget denne tråden Syntes det hjelper å legge press på seg ved å fortelle om planene, slik at jeg må svare for svakheten min dersom jeg bryter med den.

Sitat av Olympic Vis innlegg
Veldig interessant, gode beskrivelser. Det høres jo direkte helseskadelig ut å slutte, hvis man spyr og har diaré samtidig som man ikke kan drikke vann en gang. Hva føler du om hvordan abstinensene blir portrettert i scenen i Trainspotting hvor Renton blir låst inne på rommet sitt av foreldrene?
Vis hele sitatet...
Joda, det er et enormt hardkjør for kroppen, men det er innenfor hva et friskt individ skal kunne tåle.

Når jeg så trainspoting hadde jeg ikke engang prøvd heroin, så jeg bemerket meg ikke den scenen. Prøvde å finne den på youtube, men uten hell.

Sitat av canttouchthis Vis innlegg
Klarer du å tenke tilbake på den tiden føre du tok ditt første trekk? Hvordan føles den tiden for deg nå? Kan du si du har fått noe som helst ut av alt rusen?
Vis hele sitatet...
Tiden før mitt første trekk var egentlig ganske rævva. Jeg har slitt med jævlig mange forskjellige avhengigheter og like mange personlige problemer.

Det som er ganske utrolig er at livet mitt har blitt uendelig mye bedre det siste året. Selvsagt er det ikke takket være heroinen, men sammenlignet med eksempelvis å være speed-freak eller stoner fungerer en langt bedre som heroinist, både kognitivt, emosjonelt, sosialt og helsemessig. Dette høres sikkert veldig rart ut, men det er selvsagt forbeholdt at en holder seg flytende økonomisk, noe de færreste klarer.

Jeg kan ikke peke på noen enkeltting rusen har gitt meg slik sett, men utifra hvordan livet mitt var før så er jeg særdeles fornøyd med utfallet.

Men det er nok en konsekvens av uendelig mange tilfeldige faktorer, heroin er selvsagt ikke noe en blir avhengig av og får et bedre liv av i seg selv.