View Single Post
Hei jeg viste ikke helt hvor jeg skulle poste dette. Men valgte dette under forum for det er det med mest lesere

Jeg fikk i dag en telefon fra min lar koordinator for andre gang på 2månder.

Telefonen handler om selvfølgelig om den nye vedunder medisinen "buvidal-injeksjon". Hvor di hauser opp denne medisinen og hvor bra den er. Ja den kan nok gjøre live til noen bedre. men jeg følte at denne samtalen gikk mer og mer over til å bli en oppfordring til å bytte. Di ser helst at så mange som mulig skal over til denne medisinen.

Mine tanker rundt om dette er at måten dette blir gjort på vekker en déjà-wo føleelse med en aldri så liten bi smak av noe som har skjedd tidligere i lar. Di av oss som har vært lenge i lar vil kanskje minnes episoden jeg sikter til.

Jo nemlig tvangs medisin bytte som rammet veldig mange lar brukere rundt år 07-08 hvor personer ble tvangs byttet fra subotex/metadon til vedunder medisinen suboxone!

Min reaksjon på den telefonsamtalen var selvfølgelig. er dette noe dere lar koordinatorer ønsker vi lar pasienter skal takke ja til?? Og ja det var det!. Jeg sier da vidre som jeg tidligere har svart på denne hendvendelsen. At jeg ønsker ikke et bytte slik ting er nå.

Jeg er rusfri og stabil. Jeg går nå på buprennorphine orifarm 24mg pr døgn. Jeg er flyttet fra spesialisthelsetjenesten til kommunen. Og behandles av min fastlege som foreskriver mine medisiner. Jeg har høyeste hente ordning 1gang pr uke. Og 6 stikk prøver pr år. Og er rusfri i 5år

Og da spør jeg om hvorfor skal jeg bytte til buvidal når min behandling er såpass vellykket. kommer jeg til å tjene noe på et bytte? Nei det viste hun ikke men det er ikke like stor fare for overdose å vidresalg sa hun. Nå måtte jeg bare si jamen er du ikke tilfreds med min behandling er ikke jeg en optimal lar passient? Og en mønster bruker? Jo det var jeg jo.

Så jeg avsluttet samtalen med ogsi at slik ting var på nåværende tidspunkt så ser jeg ikke noe grunn til å endre på behandlingen min. Men at jeg ikke ville avskrive buvidal. Men at jeg kan tenke meg å vente ogse hvordan andre bruker liker den å va di har å si før jeg i det hele tatt vuderer denne behandlingen!

Så med dette innlegget så lurer jeg på hvordan dere andre lar brukere tenker om buvidal? Ønsker dere å bytte? Er ikke dette litt pressing av pasienter?

Jeg vil oppfordre dere alle til å ikke la dere presses til et bytte! Jeg er redd for om dere takker ja til buvidal at dere vil få problem med å bytte tilbake om det ikke funker som tenkt!

Å jeg er stykt redd for at dette skal bli som det var etter tvangs bytte i 06-07. Va er deres tanker? Kommer dere til eller har dere takket ja?