View Single Post
Hele systemet med to typer diesel er jo bare tåpelig, hva det koster å administrere lurer jeg på... med to pumper og to farger...

De avgiftsfrie pumpene er det ikke så mange av, så jeg endte opp med å fylle bil diesel til båten. Senere fant jeg en bensinstasjon med pumpe nær betjeningen, så betjeningen ser jo enkelt om noen fyller feil.

Politiet prioriterer jo sakene sine knallhardt, og de etterforsker heller drap og forsvunnede personer enn farge på diesel.

Før i tiden kunne en kjøpe fyringsolje i store mengder og ha i en oljetank utenfor huset. En jeg arbeidet med filtrerte denne to ganger og brukte det på bilen. Men siden jeg ikke har oljefyr vet jeg ikke hva det koster. Men før var det helt kurant å ringe etter tankbil og fylle opp til oljefyren for vinteren. Gamle biler uten elektronikk går fint selv på oppvarmet rapsolje... var to tyskere som kjørte på det, men de hadde en gammel golf med grov dieselmotor og så svitsjet de over til raps olje når motoren var varm. Raps oljen måtte også holde en viss temperatur først så den ikke stivnet.

Er nok fristet å ta med noen kanner til den avgiftsfrie pumpa, kan jo være jeg tar feil av kannene til bilen og båten senere... hehe
Sist endret av Tekniker2; 9. september 2016 kl. 04:48.