View Single Post
Sitat av HappyMag Vis innlegg
Og hva er greien med det evige jaget etter bekreftelse fra randome folk her inne? Om det du holder på med er så fantastisk som du skal ha det til, hvorfor gjør du ikke bare det du skal og bryr deg litt mindre om det folk her inne sier?
Vis hele sitatet...
Om dette handlet om å få dere til å like eller bekrefte meg, ville jeg vært ydmyk og spørrende. Dette er ikke noe jeg skriver for å bli likt, det er noe jeg skriver fordi jeg er fed up.

Jeg har ingenting å bevise for dere, eller noen andre, det er poenget mitt. Likefult må jeg bla opp journalen min og svare på masse anklager og bli behandlet som skyldig i å være et elendig menneske til det motstatte er bevist.

Dette er frustrasjon over folk jeg er nødt til å forholde meg til - og dere har tydelig missforstått hele poenget mitt.

Det at jeg kan ditt og datt - de tingene jeg lister opp er helt basale evner hos fungerende borgere i dette landet. Det er ikke en skryteliste, det er ikke noe jeg har noe behov for å bevise. Det er noe som er et faktum, men som blir oppfattet som umuligheter av instanser som er ment å hjelpe folk. Utelukkende begrunnet i fordommer og uvitenhet, muliggjort av en totalt feilslått ruspolitikk*,.

Ikke spenne bein på folk som holder på å stable seg på beina.

*Som vi egentlig så ut til å få dratt i riktig retning, men som Støre fucket opp fordi han tror han har noen som helst sjans til å bli statsminister om han sleiker ræven til Vedum og selger ut til SP

På en måte så understreker dere poenget mitt.

Av det som stod der, det dere følte for å komme med innvendinger til, var det det faktum at jeg påstår å kunne fungere normalt. Dere ser ikke en som blir trakassert av myndighetene på grunn av å ha rusproblematikk, en som bare forlanger å bli behandlet som hvemsomhelst andre. Dere ser en (x)narkis som lyger.

Om jeg skal bli tatt seriøst så må jeg bevise det.

Bare for å gjøre det krystallklart hva jeg ville leseren skulle ta med seg av dette innlegget:

Da trenger dere ikke ta meg seriøst. Men da eksisterer dere ikke i min verden. Det var hele poenget mitt. Slik kan jeg gjøre med mennesker flest, noe som er ideelt for alle parter.

Men når det kommer til offentlige instanser, da har jeg ikke noe valg. Da må jeg faktisk stå på mitt og forlange at det er dem som endrer kurs. Og jeg må forlange å få den samme grunnleggende respekten mennesker kan forlange av et sivilisert samfunn.

****
Uansett litt søtt å anklage fyren som skyter heroin på TV for å bry seg om random meninger.
Sist endret av Tøffetom; 25. april 2021 kl. 16:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.