View Single Post
Jeg sier meg forsåvidt enig i både Drewjuice og Vidarlo sine siste innlegg.
Spesielt når det går på dette med helt klare medisinske grunner, eksempelvis allergier for tradisjonelle vaksiner.
Illuminati, Big Pharma, Bill Gates og New World Order osv, da bør man forvente litt backlash i kommentarfeltene når man kaster seg inn i en diskusjon.

Men så er det også i mine øyne en "gråsone" der jeg tror det er mange som vil ha forskjellige meninger om hva som er "gyldige" grunner for å avvente (som meg) eller å avstå helt fra å vaksinere seg.
Jeg mener også at man bør kunne være åpen om dette, uten å måtte gå i detalj på hvorfor man har tatt det valget man har.

Allergi er jo en ting, den er ganske soleklar for de fleste vil jeg tro.
Men det finnes også andre medisinske grunner til at en kan føle tvil rundt å la seg vaksinere, og helse er en privatsak.

Det er blandt annet derfor jeg føler pr.dags dato at jeg personlig har mine grunner til å stå der jeg står i forhold til å vaksinere meg.

Jeg har en helsehistorikk hvor jeg fremdeles bare er erklært "symptomfri" og det ennå er et par år til jeg kan erklæres frisk.
Behandlingen jeg gjennomgikk for å overleve det var jævlig hardt for både lever, nyrer og hjerte.
Mest sannsynlig så trakk jeg av mange år på forventet levealder på grunn av dette.
Jeg vil derfor avvente til man blandt annet kjenner bedre til langtidseffektene av dette og jeg føler jeg vet nok om hvordan dette kan påvirke meg og mitt liv.

Av mange grunner ønsker ikke jeg å gå i detalj om dette, på Freak så er det av fare for å bli identifisert, da det ikke er så mange i Norge som har gått igjennom akkurat det jeg gjorde. Med bekjente og kollegaer, er det av andre grunner, for eksempel at jeg ikke ønsker noe sympati eller at det skal være endel av "identiteten" min.

Jeg ønsker ikke å føle meg forpliktet til å måtte forklare meg til enhver i detalj for å unngå å bli oppfattet som egoistisk eller uopplyst pga dette i en diskusjon om for eksempel corona-vaksine.
Selvom jeg forstår at det kanskje ikke er alle som er enige i meg akkurat der.

Det burde holde med at man sier at man har sine personlige grunner til dette.
Som jeg sa tidligere, kommer man med NWO og linker til nyhetsspeilet i sin argumentasjon, da bør man forvente backlash og tåle at folk ikke møter deg med tolmodighet og aksept i sine innledende svar på innlegget sitt.
Men sålenge man holder seg saklig og åpen for å høre fakta eller diskutere dette sivilsert, synes jeg man bør kunne delta i diskusjoner som denne for å utveksle meninger, øke forståelsen og kunnskapen sin rundt saken.
Kanskje det kommer frem fakta og argumenter som gjør at man blir litt mindre usikker på sitt eget standpunkt og faktisk skifter mening.

Det har jeg sett flere ganger her på Freak, at noen svarer en bruker med gode motargumenter og en respektfull tone, spesielt i rusmiddel-delen av forumet.
Og det ender med at det går opp et lys for personen og de lar være å ta et dårlig valg, eller de skjønner at de har tatt feil.
Sist endret av El MunchoGrande; 28. juli 2021 kl. 23:59.