View Single Post
Jeg har egentlig ikke bestemt meg ennå, mulig jeg tar den når det dukker opp en ny og ennå hissigere variant enn delta'n.
Selv etter 5-6 e-poster og 4 sms fra Helsenorge siste måneden som stadig skal minne meg på å melde meg til vaksinering, har jeg bestemt meg for å avvente.
Følger istedet smittevernsrådene, holder avstand og har testet meg de gangene jeg har hatt symptomer siste året.

Synes bare det er veldig mye styr rundt dette nå, både i media og blandt folk flest. Nå er det de vaksinerte mot de uvaksinerte, nabo mot nabo og bror mot bror.
De få gangene jeg leser i kommentarfeltene rundt omkring, så slettes inlegg med kritiske spørsmål om vaksinering ved en mye lavere terskel enn ufine og usaklige innlegg fra de som erklærer at de er vaksinerte.
Innlegg som går til personangrep og legger skylda for hele pandemien på de som av forskjellige grunner, være seg helsemessige eller personlige, har valgt å avstå eller avvente med å vaksinere seg, de blir stående som regel.
Føler det er verre å si at man ikke er vaksinert enn at man er liberal til cannabis nå faktisk.

Blir heller ikke klok på alle tallene som presenteres, men jeg skal ærlig innrømme at jeg lå på en sterk 4´er i matte mesteparten av grunnskolen, så er åpen for å få forklart dette hvis jeg bommer helt her.

Det skrives senest idag i flere norske nettaviser, blandt annet Nrk, at beskyttelsen mot å bli smittet av deltavarianten er tilnærmet lik som mot de andre variantene, rundt 90% for fullvaksinerte.
Samtidig så er det flere artikler, under en uke gamle, i de samme nettavisene som skriver at over 30% av nye smittede i Israel er fullvaksinerte.

Jeg har som sagt ikke bestemt meg ennå for om jeg kommer til å ta den.
Men jeg respekterer og forstår alle dere som har tatt den like mye som dere som ikke har tatt den, eller kommer til å ta den.
Bare litt trist å se folk kalle hverandre landsforædere, uintelligente, pestspredere og gå til personangrep på hverandre over dette.
Går jo noenlunde sivilisert for seg her inne heldigvis, men det er endel av kommentarfeltene på sosiale medier og hos nettaviser det går rimelig hardt for seg om dagen.
Sist endret av El MunchoGrande; 28. juli 2021 kl. 21:41.