View Single Post
Har hatt lignende (har det litt fortsatt men sjeldent og ikke plagsomt lenger) men temaene var noe annet enn selvmord men var fortsatt ekstremt forstyrrende og plagsomt. Skal ikke si hva det var så hjernen din ikke lar seg inspirere til å få oppheng i det jeg hadde og hehe.

Det som hjalp for meg var å slutte å bli redd for tankene og slutte å prøve å bli kvitt de. Hver gang de kom opp kjente jeg bare på følelsen det ga meg uten å dømme og sa til meg selv at det bare er tanker og ikke virkelig. Gjorde dette igjen og igjen og igjen.

Hjalp også masse med meditasjon. Ligge 30 - 45m i senga og la alt av tanker og følelser bare velle inn og akseptere de og kjenne på de uten å dømme. Virker som at dette lar hjernen prosessere ting som har blitt undertrykt eller ikke fått blitt prosessert, og får kroppen til å skjønne at tankene og følelsene ikke er farlige og dermed går de gradvis vekk -- litt som eksponeringsterapi. Dette kan dog være veldig overveldende så hadde starta med typ 5m og gradvis bygget opp.

Hjalp også masse å slutte og røyke weed. Ble myyye verre på weed og mistenker at dette var det som utløste det. Et av tvangstanke-temaene ble direkte utløst av weed i hvertfall.

Tilslutt vil jeg bare si at dette var det som hjalp for meg og hjelper ikke nødvendigvis for alle. Snakk med en profesjonell først og ta i mot råd der.

Men tenkte det kanskje hjelper å se at andre folk har kommet seg ut av lignende situasjon du er i.
Sist endret av RedGoldnGreen; 19. august 2020 kl. 01:24.