View Single Post
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av moret Vis innlegg
Om noen ikke skjønner tegningen så skal det ihvertfall forestille at duden har fått masse glasskår i ansiktet, tilfeligvis over leppa: så da blir den glassbart. Uheldigvis for Per, ja han heter Per, så er glasskår skarpe greier så glasset kutter seg inn i bartehuden så han blør og har det vondt.
Til vanlig er Per radioreperatør; og det var i et forsøk på å ta ut et TV-rør uhellet skjedde. Stakkar Per ante fred og ingen fare da TV-skjermen plutselig sprakk og sprutet i ansiktet hans.
Per er 46 år gammel og gift med Siv. Siv og Per har ett barn sammen, hun heter Lise. Lise har flyttet ut og begynt på universitetsutdannelse. Dette gjør at Per og Siv har mindre utgifter og til høsten planlegger de ferie til Rhodos.
Men akkurat nå tenker ikke Per på hverken Lise, som skulket skolen i dag for å ha en fridag med kjæresten sin(altså: sove til 12, ha sex, se litt på TV og så dra på Evergreen), eller ferieturen til høsten. Nei, Per er mer opptatt av barten han helt uforutsett har anlagt av glasskår.
Jeg vet ikke helt hvordan det går med Per, men jeg antar at han sitter på legevakten i løpet av en halvtimes tid og forbanner TV'en som plutselig sprakk. Per har en stygg uvane med å havne i ulykker og dumme situasjoner; man skal ikke se bort ifra at han havner i denne tråden igjen om noe skulle skje.

(forøverig er det kjempevannskelig å tegne glasskår)
Vis hele sitatet...

Det var jo nærmest selvforklarende dette når man ser bildet.

Skal se om jeg får tak i tegnebrett snart, så skal jeg kryde tråden.