View Single Post
Sitat av henrikxt Vis innlegg
Det er en teori som omfatter så utrolig mye mer enn kunnskapen du har, meningen din blir derfor ganske irrelevant. (slik som de fleste "religiøse meninger)

http://www.youtube.com/watch?v=7ImvlS8PLIo

Den videoen kan være interessant for deg.
Vis hele sitatet...
Startet den, men har ikke akkurat tid nå til og se hele.

Njah ikke at jeg selv mener Gud skapte universet, men å komme med en teori om at det kommer noe ut av ingenting. Virker litt for lettvint for min del. Og like lite bevist/motbevist som at Gud skapte universet vil jeg fortsatt mene.

Så lenge jeg ikke forstår en ting, godtar jeg den ikke, uansett hva. Jeg bryr meg fint lite i hvor bevist/motbevist 'tingen' er, virker det mest fornuftig for meg at det stemmer/stemmer-ikke så bryr jeg meg egentlig fint lite om hva en person sier da. Kall meg arrogant, men heller det enn en idiot som tror på absolutt alt som blir sagt.

Du har også rett i det at jeg ikke har kunnskaper i dette, og det kan du ikke forvente heller av noen som helst egentlig. Det er en teori, for å forstå den så må du nok ha litt av "tankegangen" til h*n/de som dannet den, eller hvertfall ha samme synspunkter og kunnskaper som h*n/de.

Jeg har fint lite utdanning i dette her, så når jeg leser på et forum at universet kom fra ingenting, så kan jeg VELDIG FINT si meg imot

Når det eneste jeg får vite av informasjon er "TV Dokumentar, History Channel, The Universe, og der kom det frem at de ikke visste hvordan The Big Bang oppstod men at en teori er at det oppstod fra nettopp ingenting."

Så du kan ikke forvente at jeg skal kunne noe som helst faktisk om denne teorien. Det jeg svarte på var at denne teorien virket for enkel og kan sammenlignes med Gudsteorien.

Sitat av Xernox Vis innlegg
Jepp. For at et objekt skal bli sugd ned i et sort hull må det sorte hullet ha en masse like stor eller større enn det objektet den skal spise. Som er rundt en klinkekule ja.

Pøh. Hvordan oppstod Gud? "Han bare kom".
Vis hele sitatet...
Nei, han kom akkurat som denne teorien, fra ingenting!

Ingen av delene er verken bevist, eller motbevist. Derfor tørr jeg påstå at disse to teoriene er på lik linje.