View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Dårlig selvbilde, lav egenverdi og et generelt generelt inntrykk av verdiløshet var årsaken til min første kur. Var generelt mye nedtrykt og deprimert i en lengre periode før jeg startet på kur. Kuren gjorde så mye mer enn det visuelle, muskelstyrke og muskelvekst. Alt det ble kun en bonus på toppen av det viktigste jeg fikk. Bol ga meg et mentalt løft uten sidestykke, for aller første gang følte jeg meg ikke som en fullstendig taper. Bol virket helt annerledes på meg enn psykofarmaka, lykkepiller og terapi Det virket så bra på alle måter at jeg strekte kuren veldig ut i lengde også trappet jeg sakte og gradvis ned for å unngå tøff mental nedtur samtidig med en skikkelig post cycle. En morsom bieffekt var at fordi jeg fikk stor fremgang på studioet så fikk det meg til å endre kostholdet og det var kanskje første gang i livet jeg opplevde en form for egenomsorg heller enn selvdestruktiv adferd.

Er nok mange årsaker til at folk er på bol, så vær forsiktig med å døm folk basert på hva de trykker i seg. Og hvorfor så negativ i omtalen? Du bruker ord som juks. Juks? En sprøyte i låret alene gjør ingenting. Boleren må fortsatt være strukturert, spise godt og må gjerne trene hardere enn uten bol. Ja en boler endrer kjemien i kroppen. Men innsatsen for å nå målene er like krevende for bolere som de som trener rent.

Hva er forskjellen på en på bol og en som endrer kjemien med narkotika? Kanskje har begge disse ting i liv og sinn de trenger en pause fra? Er boleren et dårligere menneske fordi det går i bol og ikke i droger?