Tråd: Baneheiasaken
View Single Post
Sitat av Dough Vis innlegg
Sliter litt med hva du skal frem til her. EG-A har beviselig ikke dekning innover i Baneheia og definitivt ikke på åstedet. Avstander og posisjoner utover det er fornandrer ikke på det. Anbefaler siste episode (4) som tar for seg akkurat dette med DNA og mobilbevis.

Hvis han skal ha gjort det må det ha vært nøye "timet og tilrettelagt" og det er vel ikke Andersens forklaring at han gjorde alt klart så VK bare kunne komme å avslutte seansen sant?
Vis hele sitatet...
Nei det må ikke være timet eller tilrettelagt, det er 400 meter fra dekningsområdet til EG-A til åstedet, 800 meter mellom åsted og sykkelbua. Dette er en tid hvor man ikke nødvendigvis hadde med seg telefonen overalt og den kunne fint ligget igjen i bua i de 40 minuttene men det blir jo bare spekulasjoner.

Men poenget mitt var som et svar til en påstand om at det finnes beviser for at han ikke var på åstedet. Og der er det vel bare mobilbeviset og det viser ikke at han umulig kan ha vært der, i bestefall viser det at han faktisk var nærme nok til å kunne ha gjort det (selv om det på ingen måte er fellende bevis).