Tråd: Baneheiasaken
View Single Post
Sitat av sondreavik Vis innlegg
Fyf til grådig justismord må du lete lenge etter. Det er bevis som tilsier at han IKKE var på åstedet engang på det akutelle tidspunktet, og DNA beviset viser seg i ettertid å ikke være hannes.
Vis hele sitatet...
Hvilke bevis er det som sier at han ikke var der?

Om det er mobilbevisene så er det sikkert ikke så lett å vite for de som ikke bor her i byen at basestasjonen han var koblet opp mot ligger nærmere baneheia enn basestasjonene som normalt dekker dette området.




Grønn: Eg (med basestasjon EG-A)
Rød: Banehia
Gul basestasjoner som normalt dekker baneheia (bla. Tinnheia og Odderøya).

EG-A stasjonen peker riktignok motsatt vei av kristiansand sentrum slik at den ikke skal forstyrre de andre basestasjonene i byen.
Men når du vet at det er et tidsvindu på rett under 1 time mellom bekreftet kontakt med EG-A, og når du ser hvor nærme EG er Baneheia så sier mobilbevisene at han _kan_ ha vært der.

Her er NRK sin visuallisering av dekningsområdet (her snakker vi om 6-8 minutter med rask gange fra dekningsgrensen til åsted.



Men siden begge to også bodde på EG (rett ved grensen til baneheia) så kan ikke disse mobilbevisene brukes til annet enn å bekrefte at han var i nærheten.

Personlig tror jeg han er skyldig, men jeg synes alle har rett til en rettferdig rettsak og jeg tror ikke det er nok beviser til å felle han i en ny rettsak, dessverre.