View Single Post
HerAnt's Avatar
Trådstarter
100
Sitat av BigJackW Vis innlegg
Skal til å bygge en cnc router selv. Har kjøpt steppers fra longs_motors og ballscrew og linærføringer fra linearmotionbearings2008. Mange som har gode erfaringer fra disse to. Kjøpt selv disse stepperne og disse føringene.

Vil du ha bedre drivere er vel gecko driverne noe av de bedre.

Har ikke besilt spindel enda, men regner det blir en av disse kina-spindlene på 2.2kw. Vurderte 1.5kw også, men den har mindre chuck.

Har dog ikke fått prøvd noe av disse sakene enda, men alt ser og føles veldig bra ut.
Vis hele sitatet...
Det du har kjøpt ser veldig bra ut da! Hvor stor skal du bygge, altså z,x,y?
Tenkte først at jeg skulle handle noe aluminium og bare prøve meg fremm, men siden jeg sitter og kjeder ræva av meg offshore hver kveld så tenkte jeg skulle tegne en skisse/plan i inventor. Klarer liksom ikke bestemme meg for hvor stor rammen skal være, tenker kansje 50cmx100cm eller noe siden jeg bor i en leilighet og har ikke allverden med plass :P
Angående spindel så ser jeg at de fleste bruker Kress saken, men da vil du kansje ikke kunne stille hastighet på den mon tro?

Eller det går å bruke frekvensomformer slik at man kan skjere tre og plast uten at det tar fyr/smelter
Sist endret av HerAnt; 20. oktober 2013 kl. 23:24.