View Single Post
Sitat av Sky
Om en har lyst til å fucke livet sitt hensides opp, så skal han vel ha frihet til å kunne gjøre det? Og hvis han ikke gjør det gjennom narkotika, så finner man lett en annen metode.
Vis hele sitatet...
Vel, da kommer jo argumentet. Hvem er det de fucker opp for? Itilegg til og ødelegge deres egne liv koster de staten og samfunnet masse penger gjennom sykehus, rehabilitasjon, kriminalitet, dagpenger osv.

Derfor er jeg litt uenig i at hvem som helst burde få "fucke opp" livet sitt. Når det gjelder biler, vannski, snowboard og slikt så er det i mine øyne annerledes. Ta bilen feks, det er et transportmiddel med en så stor nytteverdi at samfunnet ikke ville fungert uten.
Hva slags nytteverdi har amfetamin?

Jeg er i utganspunktet for legalisering. Jeg tror ikke, jeg tror på legalisering av alle slags rusmiddler, men hva med disse som ikke har en så stor avhengihetsfaktor og\eller har en nytteverdi? Som feks sopp, lsd, hasj.

Jeg vet ikke riktig om samfunnet er klart for en full legalisering. FRP har en 30% oppslutning i norge, ca. Og de burde være bevis nok. Men på en annen side, tenk på alle pengene vi hadde fått inn på skatter(som igjen kunne blitt brukt til rehabilitering), på politiet som sikkert kunne prioritert andre saker, det hadde bidratt til og skape mindre tabu og ola nordmann trenger ikke og blande seg inn rusmiljøer for og skaffe seg 1gram til fredagskvelden.
Sist endret av torsken; 31. juli 2008 kl. 19:42.