View Single Post
Jeg ønsker å rette en kommentar til flaps tråd "Hva faen skjer med huet?", men egentlig også generelt til alle forumdebattantene som har testet en eller annen form for narkotika (unntatt hasj)

Det er nesten så jeg hører ekkoet av de timene på barneskola jeg hadde for 15-20 år siden da de fortalte meg at narkotika var farlig. Ja, jeg har hørt om folk som har dødd av overdose på et toalett i Oslo sentrum, men det er av den kategorien narkotikamisbruker jeg aldri kunne ha blitt selv. Poenget mitt er at jeg husker fra en plakat som skulle fortelle oss om faresignalene ved bruk av de forskjellige typene dop. Plakaten kunne fortelle oss at dersom man tok Ecstasy kunne hjernen få misdannelser, vris eller lignende, og dette kunne skape diverse reaksjoner fra rykninger til død.

Så, etter 15 år opplever jeg at noen andre ser det kjipe ved bruken som jeg har avstått fra KUN for ikke å oppleve fem graders vridning av hjernen (urban legend?).

Men så kommer du her og sier du har brukt ecstasy FLERE ganger? Mulig jeg kommer fram som noe naiv nå, men jeg føler meg rett og slett snytt siden lærerenes påstand var at ecstasy var såpass farlig at det stort sett var nok å prøve det en gang, så var du fitten drage.

Jeg vil ha en innføring i skoler som faktisk forteller meg hvor farlig det er. Kanskje begynne her: hvor farlig er ecstasy? sopp? Heroin? andre typer narkotikum? Dere har brukt det. Jeg har ikke. Det hadde nok heller ikke lærerene mine. Hvor farlig er de andre typene narkotika. First hand experience? Jeg vet det finnes triprapporter her, men jeg er ikke interessert i å vite hvor fett det er når melk jeg heller gjennom håret føles som sand i rumpesprekken.

Jeg aner ikke om jeg kommer til å bruke narkotiske midler etter dette, men livsvisdom er den mest interessante formen for visdom og der tror jeg dere kan hjelpe meg mer enn jeg kan (og kanskje bør) drive selvhjelp.