View Single Post
[quote=Anonym bruker;3558673]
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Jeg mener også at mye av problemer nordmenn opplever på cannabis skyldes Norsk lov. Jeg tror faktisk nordmenn er spesielt utsatt da vi er et lite land. Se for deg at du bor i ei lita norsk bygd, der alle er "skikkelige" mennesker, og cannabis er noe som kriminelle bruker. Når du tar et trekk av jointen vil disse normene ligge i bakgrunnen, de er sosiale kontrollmekanismer.

Og hvilket miljø er det som suppelerer deg med cannabis? med mindre du bruker Darknet er det mest sannsynlige ikke de beste menneskene du får varene fra. Det er outsidere, gjerne med masse personlige problemer osv, og ofte er de relativt dyktige sosiopater som manipulerer deg, avhengig av hvor mottakelig du er for vissvass.

Dette er helt klart en mye farligere situasjon enn hvis du er i en stat i USA der cannabis er lovlig. Der går du inn i et lovlig "apotek" og kjøper cannabisen din fra vanlige, sikkert hyggelige folk. Og du vil lett finne helt vanlige folk som røyker cannabis, som ellers er helt vanlige mennesker.

Og når du ser helt vanlige mennesker røyke dette, så går du ikke like lett på skremselspropaganda om paranoia og psykose osv.[/QUOT
Når det kommer til hasj noia så sitter den mellom ørene på folk, og er ett tegn på att hasj ikke er noe for ditt hode.
Om du tror andre ser på deg att du har røykt så har du altfor store tanker om deg selv, svært få bryr seg eller ser det, men når du blir nervøs og oppfører deg merkelig og i tillegg må nevne 10grunner for å forsvare att du røyker, ja da begynner folk å dømme både deg og dem som klarer bruke hasj uten å få noia, slutt og røyk æ, du ødelegger for alle som klarer bruke stoffet rett.
Vis hele sitatet...
Lær deg å quote før du kritiserer meg. Uansett ...

Hvis du er en av de som får effekt av cannabis, og her snakker vi ikke om noia, men at det synlig påvirker deg, f.eks røde øyne, store pupiller, og du møter på politi, skal du ikke se bort fra at du blir hanket inn.

Du skal heller ikke se bort fra at folk hvisker bak ryggen din.

Jeg beveger meg aldri utenfor dørene hvis jeg er synlig høy. Hvorfor skulle jeg gidde det? Selv i Nederland er det sett ned på å gå å røyke en joint offentlig (untatt i Amsterdam da). I Amsterdam kan du gjøre som du vil.
Sist endret av Hans Høyhet; 20. januar 2020 kl. 02:28.