View Single Post
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Det er nettopp det som er poenget mitt. Så og si alle med diagnosen antisosial/dyssosial personlighetsforstyrrelse er, som du kaller de, av den typen som er "mindre intellektuelle".

Det er ingen forskjell på psykopat og sosiopat, og det er forsåvidt også utdaterte begreper. Den dag i dag heter det antisosial eller dyssosial personlighetsforstyrrelse.
Vis hele sitatet...
Dette må du nesten dokumentere. Det er påstander jeg aldri har hørt om før.

Jeg vil si tvert i mot. De er født med varierende intelligens på lik linje med normale mennesker.

Men blottet for empati er de. Tenk hvor mye energi de sparer i forhold til oss andre på det da?

Stress koster mye krefter for vanlige mennesker.

Psykopater har ikke denne evnen til å føle stress. Derfor er det kanskje ikke så uvanlig at de er såkalte "arbeidshester", og ofte er ledere, sjefen på jobben, politikere, advokater, kirurger, politi osv.

Og jo det er forskjell på de to. Psykopater er født som det. Sosiopater er ikke født slik, men formet slik.

Hvis f.eks en sosiopat blir stoppet av politiet med et lik i bagasjen i bilen, vil sosiopaten være i stand til å føle frykt. En psykopat derimot, vil ikke føle noe som helst, og har evnen til å sjarmere og ofte lure seg unna.

Du må ikke komme med slik feilinformasjon om at det betyr det samme. For det gjør det ikke.

Forresten vil en under gjennomsnittlig intelligent psykopat klare å fremstå som mye smartere enn den egentlig er. Men det er fordi alle psykopater er narsissister.

Men ikke alle narsissister er psykopater. En grei huskeregel.