View Single Post
Tenker raskt på Asperger når jeg leser dette. Har selv diagnosen og noe jeg ofte gjør er å bedømme folk veldig raskt.
Jeg er spesielt opptatt av hvilket parti eller partier en person stemmer på/har stemt på, siden dette ofte sier mye om personligheten og om dette er en person jeg kan komme overens med. Tar samtidig sjeldent feil når jeg såkalt "forhåndsbedømmer" folk. Noe som gjør meg litt arrogant på dette området.

Det er også en myte at folk med Asperger ikke kjenner på empati. Dårlig på å vise det med spesielt kroppsspråk, men empati har jeg så mye av at jeg føler at det noen ganger blir for mye. Dreper ikke fluer engang.

Liker samtidig å se mer "kunstig" eller nøytralt på ting. Som ved forelskelse så ser jeg på Serotonin og Oxytocin. Og at dette er en følelse som bidrar til at etterkommet mellom 2 individer skal ha 2 foreldre å kunne støtte seg på. Noe som er avlet fram av og tatt vare på av ingen annen enn mr. Evolusjon.
Andre tenker kanskje på mer emosjonelle tanker og følelser, som i mitt hodet egentlig er ganske meningsløse om man setter seg ned og reflekterer litt over dem.