View Single Post
Sitat av Puppydemons Vis innlegg
Jeg er fult og helt klar over båndtvangs reglene, da jeg har hatt fugle hund men dette betyr ikke at du bare kan slippe hunden din ut og la den gå fritt uten eier.

Jeg er redd for å snakke med denne personen fordi han drikker en del og det virker heller ikke som at han bryr seg noe særlig fordi hunden var løs igjen idag. Den holder seg rundt huset mitt å da kan jeg ikke lufte hunden min..

Hunden min mista en negel og har fått et slag i kjeften så den ene hoggtanna holder på å dø, dette må jeg til dyrlegen med imorgen.. Han er og veldig skeptisk og redd for å gå ut nå, før igår elsket han å gå turer nå vil han bare hjem når vi går ut..


Jeg vil ikke være den personen som anmelder og eieren må kanskje avlive hunden men hva skal jeg gjøre når det går rundt husveggen her og hunden min ikke har glede av å gå tur lengere?? Skal ta en snakk med han imorgen å se om hva han sier..

Takk for alle svar!
Vis hele sitatet...
Jeg rakk ikke å lese dette før jeg startet på den altfor lange forrige post. Føler virkelig med hunden din og håper den finner roen igjen snarlig.

Her ringer mange av mine alarmbjeller i alle fall. Hund løs ofte, eier bryr seg ikke og det er i tillegg rus med i bildet. I utgangspunktet ville jeg anmeldt. Det ER tiltak mellom ingen reaksjon og avliving. Her er det neppe snakk om avliving, men et formelt pålegg eller i alle fall en muntlig anmodning om å stramme inn hundeholdet. Dokumenter med video når du ser hunden løs framover.

Er du usikker på om du våger å snakke med ham, fortell politiet hvorfor. Du kan også vurdere SMS eller telefon? Tror jeg ville holdt det høflig i første omgang - bare fortell hva som har skjedd, hva det gjør med deres trygghet og at han må være snill å ikke la hunden gå løs.

Men du sier:

Hunden min sto i bånd utenfor et familie medlem sitt hus og den hunden som angrep gikk laus uten eier følte bare for å klare det opp!
Vis hele sitatet...
Nå er det selvsagt uansett ikke greit at en hund løper løs i nabolaget og gjør folk og hunder utrygg, men hadde du hunden under oppsikt når dette skjedde eller var hunden alene og du inne hos naboen? For hvis den var alene så aner du jo overhodet ikke hvem som startet bråket. Personlig ville jeg aldri i verden la en hund stå ute uten oppsyn om det ikke er i en hundegård, godt inngjerdet eiendom eller lignende. Man aner virkelig ikke hvem eller hva som kan finne på å oppsøke den. Kombinasjonen av hund i bånd møter hund som ikke er i bånd er en elendig kombinasjon. Hvis så så ville jeg i alle fall latt hundeeier få en sjanse til å forbedre seg før jeg gikk til videre skritt.

Med forbehold om at du like gjerne kan ha stått rett ved siden av. Det var bare uklart.