View Single Post
Denne diskusjonen bunner ned til at det er helt subjektivt fra person til person om det vil ha en positiv eller negativ effekt. Det går like mye på foreldrenes motivasjon for at sneipen skal få smake(hvor mye venner og miljø har å si for denne utviklngen i forhold til foreldre bør man ta i en annen diskusjon)

Ønsker de:

1: at kiden skal få et sunt forhold til alkohol mtp at det ikke er rusen man jakter etter, men smaksopplevelsen av diverse alkoholholdige drikker.

2: at kiden skal lære på den harde måten hva effekten av alkohol kan gjøre med deg og deretter finne ut selv hva han/hun vil.

3: de gir egentlig litt faen og tenker ikke noe mer på det enn at sneipen kommer til å drikke uansett så hvorfor bry seg?

(flere punkter, I'm sure, men dette kom jeg på i farta)

Alkoholholdige drikker gir meg MASSE, menikke grunnet alkoholen(Liker rusen til en viss grad, men er ikke grunnen at jeg drikker), da jeg er en livsnyter og elsker smakskombinasjoner, både kjente og nære(chili og sjokolade, roquefort og sauternes), men spesielt nye smaker kombinert på en måte jeg ikke trodde var mulig..(pasjonsfrukt, tørket sort oliven og hvit "sjokolade", røykt ål m/ egg og årgangscider).

Jeg tror mine foreldre har hatt endel å si for min utvikling til et sunnere forhold til alkohol enn mange av mine jevnaldrede da dette er hva jeg har fått inn med morsmelka(metode 1 obv.). Kjenner dog mange som har blitt oppdratt på en annen måte som har samme syn som det jeg har.
Sist endret av Duracellkanin; 10. juni 2011 kl. 12:21. Grunn: iPad er ikke forum verktøy nr 1