View Single Post
Sitat av TripDreamer Vis innlegg
Off, kjipt at jeg må legge vekk hasj har likt å bare «koble av» men en joint i skogen. Men jaja.

Tror du jeg kan si til legen at jeg har røyka uten at han sier noe til foreldra mine? (Broren min røyka, og for å si det mildt, de reagerte IKKE bra når de fant det ut)
Vis hele sitatet...
Hvis det er lettere, kan du kanskje se for deg at du legger hasjen på hylla i hvertfall for en god periode. Så kan du heller prøve igjen senere, når du er voksen og hjernen din er mer utviklet. Du vil bare nå et punkt hvor røyking blir angstfylt og ubehagelig om du fortsetter slik uansett (trust me, har røyka uavbrutt i ca 10 år, kun 2 mnd pause i fjor ila 10 år). Har uten tvil krøpla meg til tider, og gjort at jeg har tatt mange dumme valg som jeg har angret på senere.
Prioriterte alltid å ruse meg og røyke så mye cannabis som mulig, spesielt i starten. Har derfor valgt bort mye bra utdanning og avbrutt studieløpet og pådratt meg studielån uten å sitte igjen med noe for det engang.
Henger nå etter i livet og ser barndomskompiser få egne hus, stabile bra jobber, koner og barn. Er ikke så fett å føle seg som en 19åring år du nærmer deg 30 år. Personlig tror jeg mye av det kommer av mitt cannabismisbruk, som sagt.

Det er ikke kødd at hjernen blir negativt påvirket av cannabis under utvikling, og hvis du er så research-savy som du påstår, er det bare å google "cannabis developing brain adolescence" eller lignende, så får du opp masse rapporter angående dette. Ikke vær en cherry-picker og velg ut det lille du vil tro på, og ignorer resten.
Når du får sånne sinnstilstander du beskriver, så er det en kraftig indikator på at det foregår noe ihjernen din, som ikke bør ignoreres til fordel for et rusmiddel.

Fortsetter du sånn kan du potensielt kanskje aldri røyke cannabis og kose deg igjen - hvis det utvikler seg, vil rett og slett ikke hjernen din tillate deg å ha den chille rusen du egentlig vil oppleve.