View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Chikkelakke hva hensikt skulle det ha at du gikk langs veggene i leiligheten din når du kom hjem med lenka hvis den ikke har gps? Når jeg hadde fotlenke bare oppga jeg antall kvm leiligheten var på, fikk lenka, dro hjem og kobla i mottaker i stikkontakta og så var oppsettet ferdig.
Vis hele sitatet...
Det må alle i dette distriktet. Telefonsentralen vi får med hjem har GSM. Når man kobler den til, samtidig som man snakker med friomsorgen på mobil, så registrerer fotlenken området når man går rundt leiligheten. Slik at området man skal være i registreres. Dersom man beveger seg med fotlenken ut av det oppmålte området, så går alarmen hos friomsorgen. Men den er nok ikke så nøyaktig som de gir uttrykk for siden jeg var ute med søppel og lignende. Brukte kort tid utenfor sirkelen, maks 30 sekunder. Han på friomsorgen sa at om man glemte seg og gikk ut av området så ville de få varsel, men at de ikke ringte oss dersom man var inne i området vårt igjen innen veldig kort tid.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis en småbruker som har dyr som hen må sjekke og stelle hverdag i tillegg har fulltidsjobb og må hente ved i skjulet om vinteren. Kanskje hen må vedlikeholde gårdsplassen og eiendommen. Er fotlenke kun i huset der du bor eller dekker det også rekkevidden på gårdsplassen eller hele eiendommen?
Vis hele sitatet...
Hente ved ect må man bruke fritimene til og planlegge, eller hente ifm når man kommer hjem fra jobb eller skal ut på jobb.
Man får ikke gå ut av huset i tide og utide srlv om man bor øde. Boligen er ditt fengsel. En gårdbruker må nok bruke fritimene til å se til dyra. Mulig han vil få litt ekstra fri dersom den tiden ikke er nok. Eller at han ikke kvalifiserer til fotlenke med de pliktene han har ift gården..
Sist endret av Chikkelakke; 5. oktober 2021 kl. 20:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.