View Single Post
Et Hi-Fi anlegg spiller ikke bedre enn sitt svakeste ledd uansett.

Selvfølgelig hører jeg forskjell på komprimert musikk og lossless, men ikke på hvilket som helst anlegg eller headsett.

Dama har samme headset som meg og bruker Spotify, hu hører ikke forskjell så hvorfor skal hu bruke 100,- mere i mnd på noe hu ikke hører forskjell på? Såklart gjør hu ikke det.

Har vokst opp i et hjem der god lyd har vært en kjær del av familielivet og mange tv-kvelder er byttet ut med lytting av musikk..

Jeg synes Fattern kjører overkill da han hører dårlig og bruker 200000,- på en platespiller, men det er sikkert endel showoff også så han kan skryte til kompisa at han har det feteste. Når man har hatt et stereoanlegg i 10år og kan alle sangene, alle lydene og vet hvordan det spiller, merker man nok hvis man bytter ut feks signalkablene. Spesielt om man kjører old-school analog. Digital er 1ere og 0er så det spiller svært liten rolle hvor dyr kablene er så lenge signalet kommer frem inntakt. En HDMI kabel feks til 99,- leverer like godt signal som en til 999,- så lenge signalet kommer frem.

Man må nesten selv finne ut hvor bra anlegget spiller før man vurderer og oppgradere kilden.. Uansett, hadde jeg hatt et anlegg til 20k hadde jeg nok kosta på meg TIDAL lossless over Spotify any-day. Har investert såpass i headset at å betale 200,- i mnd for å få så mye utbytte som mulig av det ser jeg på som helt innafor, dessuten så hører jeg forskjell kontra Spotify, ikke på alt selvfølgelig, noen skiver er spilla inn med elendig kvalitet i utgangspunktet så det spiller liten trille. Men å høre på nye låter i studiokvalitet er noe helt annet en å høre ei rockeplate fra 70-tallet som ikke er remaster.