View Single Post
Vet ikke om jeg poster denne tråden på riktig sted engang, men uansett:

Var på konsert/festival igår med noen kamerater og venniner. Jeg var der mest for musikken, å drakk ikke så mye for å få med meg mest mulig.. Da klokken ble ca 02.30 var det ferdig å folk begynte å dra, jeg hadde mistet de fleste jeg var med så det var bare meg og en kompis igjen. Vi satt litt utenfor festival området for å vente på taxi vi hadde bestilt.

Etter 20-25 minutter kommer to politimenn bort til meg og ber kompisen min gå langt vekk, fordi de skulle prate med meg.. Jeg er snart 22 år og har aldri vært i kontakt med politiet, så litt nervøs var jeg.
Først så spør de meg om jeg har drukket mye idag. Jeg svarer at det har blitt noen øl ikveld, men ikke så mange. De fortsetter med å si "vi hører du har laget bråk inne i teltet for ca en time siden". Jeg var relativt edru og husket hele kvelden, så jeg svarer at de må ha forvekslet meg med noen andre. Jeg er en rolig kar som aldri har vært i noen som helst form for bråk på byen eller andre steder. Men dette tror de ikke på og er fast bestemt på at jeg har laget bråk der inne.

Så spør de om identifikasjon som jeg gir de, de spør hvor jeg bor og hvordan jeg skal komme meg hjem. Jeg svarer hvor jeg bor (30 min unna) og at vi har ventet her på taxi en stund som skal kjøre oss hjem.

De fortsetter med å si at jeg må gå enda lenger bort til et sted hvor fergen ligger, ca 10 min å gå. Da sier jeg at jeg ikke har gjort noe som helst, og at vi bare sitter her for å vente på taxien. Da blir de litt små aggressive og spør om jeg vet hva som skjer om jeg ikke følger et pålegg fra politiet. Jeg svarer nei og de sier da at hvis jeg kommer tilbake dit så fører det til direkte pågripelse og bot.

Da skjønte jeg at her var det bare å høre etter, og jeg spør om navnene deres før jeg skal gå. Det svarer de ikke på og går andre veien.

Dette var alt som skjedde. Jeg har tenkt på det en del idag, og jeg vil gjerne klage på oppførselen til politiet. Jeg var med folk hele kvelden som var vitner til at jeg ikke var i noe som helst bråk.
Dette synes sikkert mange er bare en bagatell sak, men jeg tenker at de ikke kan oppføre seg som de vil uten å få noen form for klage/konsekvenser.

Som sagt så svarte de ikke når jeg spurte om navnene deres, så alt jeg har er sted og tidspunkt.
Er dette grunnlag for klage?