View Single Post
Sitat av etse Vis innlegg
For en helt absurd analogi, og den gir ikke en gang mening. Alle mennesker har rett på å ikke sulte, uansett hvor de kommer fra.
Vis hele sitatet...
Vel, mer nøyaktig tipper jeg alle mennesker du er tvunget til å se har rett til å ikke sulte? For jeg regner med at du er som meg og de fleste andre nordmenn, og gladelig bruker pengene du har tjent selv på deg selv.. vel vitende om at små barn i andre land sulter?

Jeg er nemlig fullstendig klar over at pengene jeg bruker på kaffe i uka sannsynligvis kunne redda livet til et lite somalsk barn, og på lik linje med absolutt alle andre fortsetter jeg å bruke pengene på meg selv og de rundt meg... men jeg synes nå at jeg mister retten til å komme med intetsigende utsagn som "alle har rett på å ikke sulte" når jeg så åpenbart prioriterer egne tåpelige luksusbehov foran andres basisbehov.

Wikipedia: In 2012, the FAO estimated that 868 million people are undernourished (12% of the global population) and that malnutrition is a cause of death for more than 2.5 million children every year.
Sist endret av DumDiDum; 10. mai 2013 kl. 23:56.