View Single Post
Sitat av grandiz Vis innlegg
Tror du jeg allikevel kan bli kalt inn, dersom jeg sender inn en legeattest hjemmefra på at jeg har dårlig rygg, fort som faan?
Vis hele sitatet...
Hvis du faktisk har en legeattest så ja, send den til militæret fort som faen. Da er det nærmest garantert at du ikke blir kalt inn. Militæret skyr ryggproblemer som pesten grunnet at det vil bli stor belastning på ryggen gjennom tjenesten i form av tung sekk.

Sitat av EkNad Vis innlegg
Det vil være dumt å lyve om ryggen, da må han ta røntgen av ryggen og viser det seg at han lyver så sitter han i saksa og må i militæret.

At du har problemer med narko er vanskelig å bevise, dessuten hater de narko i militæret og det er garantert letteste måten til å dimme uten at det får konsekvenser senere.
Vis hele sitatet...
Tviler på h*n trenger å lyve om ryggen når h*n snakker om å sende inn en legeattest... Da er det gjerne et problem der som gjør vedkommende ikke er tjenestedyktig.
I tillegg vil jeg påpeke at på røntgenbilder er det kun skjelettet og massive objekter i kroppen som vises. Selv om skjelettet er strøkent kan man fortsatt ha problemer med ryggen. Muskulære problem for eksempel er noe som er umulig å oppdage på røntgen (indirekte er mulig, men da har man hatt problemet lenge og man kan se effekten på skjelettet). Utsetter man en rygg med dårlig stabiliserende muskulatur for tung vekt over lang tid som det vil være under marsjene, vil det kunne skade ryggen på lang sikt.