View Single Post
Sitat av grandiz Vis innlegg
For noen uker siden fikk jeg et brev fra jævla militæret om planlagt innkalling. Her kunne jeg søke om utsettelse, og gjorde derfor det da jeg er jævlig fornøyd med jobben jeg har, og har endelig kommet meg ordentlig inn i arbeidslivet etter noen år på ræva da jeg droppa ut av skolen.
Dette skrev jeg et brev om, at jeg var såpass fornøyd med jobben min, at jeg også hadde mulighet på fast, og at jeg derfor ikke ville la den sjansen gå fra meg.

Nå har allikevel de plageåndene sendt meg et nytt brev med innkalling, at min søknad om utsettelse/fritak ikke er godkjent, pga manglende dokumentasjon. Jeg trenger vel for faen ikke noen dokumentasjon på at jeg er jævlig fornøyd om dagen med tingenes tilstand? Uansett, nederst i brevet står det at søknaden kan fremmes på nytt, dersom fullstendig dokumentasjon foreligger. Blant punktene som kan få meg fritatt, er det kun ett punkt som etter min mening kan funke, og det er punktet "Hvilke konsekvenser vil en innkallelse til førstegangstjeneste gi deg, det er viktig at dine påstander dokumenteres."

Dette har jeg jo allerede fortalt i brevet jeg sendte. Når jeg nå skal dokumentere hvorfor jeg ikke vil reise inn i militæret, skjønner jeg ærlig talt ikke hva jeg skal dokumentere. Kan jeg få en legeattest på at jeg har dårlig rygg? Jeg driver tross alt tungt arbeid hver dag, som jo er en belastning på ryggen. Og faktisk så har jeg kjent de siste dagene, at ryggen/nakken ikke er helt som den skal være. Sitter skeivt med hue på bussen osv.

Vil dette holde? Kan militæret tro at jeg er såpass desperat ved å slippe unna, at jeg måtte dra til legen for å hente en jævla attest?

Har dere andre forslag til hvordan jeg kan unnslippe? Jeg ønsker ikke tilbakemeldinger som "du har bare godt av det", "du kommer ikke til å angre et sekund" osv. Jeg vil simpelthen ikke inn, koste hva det koste vil! Som sagt, jeg er såpass fornøyd med tingenes tilstand om dagen, at jeg ikke har lyst. Har endelig fått årning's på livet, jobber hver dag, og har etter mitt syn gode sjanser på fast jobb ved nyttår.

Hvordan slapp dere unna, ETTER at dere fikk nok en innkallelse, fordi unnskyldningen din i "søke-om-fritak/utsettelse-fra-førstegangstjeneste" brevet ikke holdt mål?

Vet det finnes flere tråder som "hvordan slippe militæret", men jeg mener denne situasjonen er en helt annen, så håper derfor tråden for stå i fred.

Håper på positive svar!
Vis hele sitatet...
De som slapp unna militæret der jeg var sa de hadde spist syre og måtte hjem fordi de badet og hadde nedtur. Det funket for alle sammen, alle som sa de hadde brukt dop slapp unna.

Si du er hasjnarkoman, og redd for at du kommer til å ta inn hasj hvis du blir innkalt. Du må røyke rev hver dag ellers får du nedtur, du er slapp og hippielignende og klarer så vidt jobbe.

STEMPEL UDYKTIG I STRID, reservestyrkene..